بدهی‌های معوق ایران بابت واردات انرژی پرداخت شده/ در حال رایزنی برای افزایش واردات گاز هستیم

اعتمادآنلاین|

احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور اظهار کرد که بغداد همه بدهی ها و مطالبات ایران برای واردات انرژی را پرداخت کرده و اکنون در حال رایزنی برای افزایش واردات گاز از ایران است.

به گزارش ایرنا، وی میزان گاز صادراتی ایران به کشورش را روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت که عراق برای تامین انرژی برق خود نیاز به دریافت ۵۰ تا ۵۵ میلیون مترمکعب گاز در روز دارد و این موضوع را به طرف ایرانی اعلام کرده است.

موسی ادامه داد که وزارت برق تلاش می کند تولید روزانه خود را به ۲۴ هزار مگاوات افزایش دهد و این امر منوط به افزایش صادرات گاز ایران از ۴۰ میلیون متر مکعب به ۵۰ تا ۵۵ میلیون متر مکعب در روز است.

سخنگوی وزارت برق عراق یادآور شد که حجم تولید کنونی انرژی در کشور حدود ۲۰ بیست هزار مگاوات در روز است و این مقدار پاسخگوی همه نیازهای ما به برق نیست و برای افزایش تولید منتظر واردات بیشتر گاز از ایران هستیم.

وی گفت که اگر ایران بتواند بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب در روز گاز به عراق صادر کند، تولید برق عراق به ۲۴ هزار مگاوات در روز خواهد رسید.

وزیر برق عراق در اوایل خردادماه جاری گفته بود که این وزارتخانه بدهی ایران بابت واردات گاز را ظرف یک ماه پرداخت خواهد کرد.

پست بعدی

احتمال ریزش قیمت سکه وجود دارد؟

ش ژوئن 25 , 2022
اعتمادآنلاین| حباب سکه هفته گذشته تا ۱۴ درصد بالا رفته بود و ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار فاصله قابل ملاحظه ای داشت. این امر موجب شده سکه بازان بی گدار به آب نزنند و در خریداران جوانب احتیاط را رعایت کنند. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000