افزایش 60 درصدی قیمت گاز طبیعی در اروپا

اعتمادآنلاین|

کاهش جریان گاز از روسیه به کشورهای اروپایی و همچنین پایین آمدن عرضه گاز در سطح جهانی موجب افزایش 60درصدی قیمت گاز در اروپا شده است. طبق آخرین گزارش‌ها قیمت گاز در هر مگاوات ساعت به بیش از 127یورو افزایش یافته است که این رقم طی دو هفته گذشته تقریباً 80یورو در هر مگاوات ساعت بود.

به گزارش ایرنا، از خبرگزاری آناتولی، کارشناسان انرژی در بازارهای جهانی می‌گویند کاهش جریان گاز از روسیه به اروپا و بسته شدن ترمینال‌های گاز مایع در تگزاس آمریکا به دلیل آتش سوزی دلیل اصلی افزایش قیمت گاز در اروپاست.

شرکت گازپروم روسیه در 14 ژوئن اعلام کرد جریان خط لوله گاز نورد استریم از 167 میلیون متر مکعب به 100 میلیون متر مکعب کاهش یافته است. گازپروم دو روز بعد اعلام کرد که تنها تا 67 میلیون متر مکعب گاز را از طریق این خط لوله تامین خواهد کرد.

بر اساس اعلامیه های قبلی گازپروم، محموله ها از طریق خط یامال- اروپا متوقف و از طریق اوکراین حدوداً به نصف کاهش یافته است.

روسیه علاوه بر کاهش مقدار گاز ارسالی به اروپا، انتقال گاز به کشورهای لهستان، بلغارستان، دانمارک، فنلاند و هلند را به خاطر عدم پرداخت بهای گاز به روبل متوقف کرده است.

دولت روسیه ماه مارس اعلام کرد که کشورهای غیردوست که علیه این کشور تحریم مالی اعمال کرده‌اند، باید پول گاز دریافتی خود را به جای یورو یا دلار به روبل بپردازند درغیر این صورت گاز آنها قطع خواهد شد.

پست بعدی

اعتصاب پاشنه‌آشیل بحران در انگلیس

پ ژوئن 23 , 2022
اعتمادآنلاین| میک لینچ رئیس اتحادیه کارکنان راه‌آهن، دریانوردی وحمل‌ ونقل (آرام‌تی) امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد که درباره زمان برگزاری دور جدید اعتصاب‌ها با کارکنان اتحادیه رایزنی خواهد کرد تا در صورت شکست مذاکرات با کارفرمایان، دور جدید اعتصاب‌ها برگزار شود. او دولت محافظه‌کار بوریس جانسون را به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000