شورای نگهبان چه نظری درباره اصلاح قانون انتخابات دارد؟

اعتمادآنلاین|

هادی طحان نظیف در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات که در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار گرفته است، افزود: شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی موظف به بررسی مصوبات مجلس است، کمیسیون امور داخلی کشور و مجلس اگر طرح یا پیشنهادی درباره اصلاح قانون انتخابات داشته باشند را بررسی و مصوبه صحن را به شورا ارسال می‌کنند لذا ما در شورای نگهبان متن‌نویسی و مصوبه‌نویسی نمی‌کنیم.

به گزارش ایرنا، سخنگوی شورای نگهبان در ادامه اظهار کرد: در صورتی که مجلس به لحاظ پژوهشی نظر پژوهشکده شورای نگهبان را بخواهد، می‌تواند از نظرات پژوهشکده شورای نگهبان استفاده کند، همانطور که مجلس برای قانون نویسی می‌تواند از نظر کارشناسی همه نخبگان و پژوهشگران استفاده کند.

طحان نظیف در ادامه یادآور شد: متن توسط کمیسیون و مجلس نوشته می‌شود و اگر در صحن تصویب شد مانند هر طرح و لایحه ای به شورای نگهبان ارسال می‌شود. به نظر می‌رسد که کمیسیون امور داخلی کشور مجلس اقداماتی پیرامون اصلاح قانون انتخابات انجام داده و طرحی در این زمینه آماده کرده است.

وی افزود: شورای نگهبان فعلا به این طرح ورود نمی‌کند مگر آنکه مجلس از پژوهشکده شورای نگهبان نظر مشورتی بخواهد، هرچند تصمیم نهایی با نمایندگان مجلس است.

تشکیل کارگروهی برای بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، گفت: روز سه‌شنبه (31 خردادماه) جلسه اول رفع ایرادات شورای نگهبان در خصوص این طرح در کمیسیون امور داخلی مجلس برگزار شد و ایرادات باید بررسی شود. قرار شد که کارگروهی برای بررسی و رفع ایرادات و ابهامات تشکیل شود.

طحان نظیف یادآور شد: پس از رفع ایرادات و ابهامات در مجلس، مجدد شورای نگهبان طرح را بررسی می‌کند، اگر چیزی باقی ماند طبیعتا به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می‌شود. ما در جلسه روز گذشته با نمایندگان نظرات شورای نگهبان در خصوص ایرادات و ابهاماتی که به طرح شفافیت قوای سه گانه وارد دانسته را مطرح کردیم.

پست بعدی

پس از تهران و اهواز، سریال سرقت قطعات پل به کرمانشاه رسید

پ ژوئن 23 , 2022
ایرنا نوشت: هفته گذشته فرماندار کرمانشاه از ایجاد نقص فنی در پل «چم بشیر»، واقع در مسیر کرمانشاه به سنندج بعد از پل ولایت خبر داد و اعلام کرد که شهرداری برای مسدودکردن پل مذکور به دلیل احتمال خطرات مالی و جانی وارد کار شده و ایجاد جاده‌های دسترسی جایگزین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000