واکنش آمریکا به تقابل دریایی تهران و واشنگتن: ماه‌هاست شاهد اقدامات دریایی ناایمن ایران بودیم/از ایران خواسته‌ایم دست از انجام دادن این کار بردارد

اعتمادآنلاین|

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این که چه واکنشی نسبت به گزارش اخیر درباره نزدیک شدن قایق‌های تندروی ایران در خلیج فارس به کشتی‌های آمریکایی دارد، گفت: بهتر است به وزارت دفاع مراجعه کنید. آن‌ها اطلاعات بیشتری برای شما خواهند داشت.

به گزارش ایسنا از وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، وی ادعا کرد که نه‌تنها در چند روز اخیر، بلکه هفته‌ها و ماه‌هاست شاهد این بوده‌ایم ایران اقدامات دریایی ناایمنی انجام داده است که غیر حرفه‌ای هستند و جان دریانوردان را به خطر می‌اندازند و گفت: این اقدامی است که ما آن را محکوم کرده‌ و از ایران خواسته‌ایم دست از انجام دادن این کار بردارد.

پرایس در ادامه در پاسخ به این که دیده می‌شود برخی متحدان آمریکا در منطقه سعی دارند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را متقاعد کنند که رویه‌اش را در قبال ایران تغییر دهد، با توجه به سفر پیش روی بایدن به منطقه، این سفر تا اندازه‌ای درباره ایران است و آیا می‌تواند جزئیاتی درباره دیدارهای برنامه‌ریزی‌شده درباره ایران ارائه دهد، گفت: من اطلاعی ندارم که دیداری فقط با تمرکز بر ایران انجام شود. هنوز چند هفته تا انجام شدن این سفر باقی مانده است و سفری است که از سوی کاخ سفید انجام می‌شود، بنابراین، خود کاخ سفید باید درباره آن صحبت کند.

او با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه افزود: اما می‌توانم بگویم ایران طبیعتا در برخی از جاهای این سفر، موضوع مورد بحث خواهد بود. تصور می‌کنم وقتی رئیس جمهور برای دیدار با مقامات اسراییلی به اورشلیم برود، وقتی برای دیدار با اعضای گروه GCC+3 به جده برود و با مقامات عربستان سعودی دیدارهای دوجانبه انجام دهد، مسلما تهدیدهای ناشی از آن، نه تنها ناشی از برنامه هسته‌ای‌اش، بلکه برنامه موشک‌های بالستیکش و حمایت آن از گروه‌های تروریستی منطقه و موارد زیاد تاثیر مخرب و تهدیدهایی که ایران ایجاد می‌کند، موضوع بحث خواهد بود.

پست بعدی

دفاع تمام قد وزیر فرهنگ از توقیف فیلم «برادران لیلا»

چ ژوئن 22 , 2022
ایسنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است توقیف فیلم «برادران لیلا» براساس قانون انجام شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000