گفتگوی بلینکن و همتای صهیونیستی درباره ایران و سفر بایدن به منطقه

اعتمادآنلاین|

یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب توییتری خود نوشت: من امروز با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفتگو کردم.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: ما در مورد سفر آتی جو بایدن رییس جمهور آمریکا به اسرائیل صحبت کردیم. این دیدار فرصتی برای تاکید بر ارتباط شخصی عمیق رئیس جمهور آمریکا با اسرائیل، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل و تقویت جایگاه اسرائیل در منطقه است.

وی ادعا کرد: این سفر پیامدهای مهمی برای منطقه و مقابله با ایران و همچنین ظرفیت زیادی برای ارتقای ثبات و امنیت منطقه‌ای دارد.

این مقام صهیونیستی ادامه داد: من همچنین در مورد سفر آتی خود به ترکیه و همکاری مشترک با دولت ترکیه در مبارزه با تروریسم به همتای آمریکایی خود توضیح دادم.

کاخ سفید ۲۴ خرداد ماه سفر رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و عربستان را تایید و تاریخ آن را ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۵ تیرماه) اعلام کرد؛ سفری که پیش از اعلام رسمی، موجی از انتقادات را همراه داشته و نشانه استیصال دولت بایدن ارزیابی شده است.

با این که بسیاری از تحلیلگران، این سفر را در نتیجه استیصال دولت آمریکا در کاهش قیمت سوخت در این کشور می‌دانند اما مقامات آمریکایی تاکید می‌کنند حضور بایدن در خاورمیانه (غرب آسیا) به دلایل امنیتی صورت می‌پذیرد.

سفر بایدن همچنین در سایه بحران سیاسی شدید رژیم صهیونیستی و فروپاشی کابینه ائتلافی این رژیم، انجام می گیرد.

نفتالی بنت نخست وزیر ، و یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ، دوشنبه شب برای انحلال کنست (پارلمان) توافق کردند و قرار شد انتخابات زودهنگام ۲۵ ماه اکتبر برگزار شود.

در ادامه رجز خوانی‌های روزهای اخیر سران رژیم اشغالگر قدس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی تشکیل ائتلافی برای مقابله ایران شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در سخنانی در کمیته امور خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی افزود: این ائتلاف مبنی بر سامانه‌های پدافند هوایی به رهبری آمریکا در منطقه خاورمیانه تشکیل شده است.

او ادعا کرد: این ائتلاف توانسته است حملات ایران به اسرائیل و دیگر کشورها را خنثی کند.

براساس این گزارش، گانتس به اعضای دیگر ائتلاف مورد ادعای خود اشاره نکرده است.

این ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درحالی است که او روز چهارشنبه گذشته و در آستانه سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه، خواستار تشکیل ائتلافی منطقه‌ای به رهبری آمریکا برای مقابله با ایران شده بود.

این درحالی است که اکثر تحلیلگران معتقدند، تلاش صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی روابط و ائتلاف با برخی حکام سازشکار منطقه اساسا از ضعف و ناتوانی آن‌ها در برابر محور مقاومت در منطقه نشات می‌گیرد و تل آویو با وجود این تلاش در عین حال هم می‌داند که با حکومت هایِ عربی در منطقه خلیج فارس ائتلاف می‌کند که بنیانی سست دارند و شکننده هستند.

پست بعدی

استفاده از اینترنت بدون بسته سیمکارت ایرانی ۳۰ برابر ارزان‌تر از سیمکارت‌های عربی

س ژوئن 21 , 2022
اعتمادآنلاین| استفاده از اینترنت بدون بسته سیمکارت ایرانی در عربستان، 30 برابر ارزان‌تر از سیمکارت‌های عربی است. به گزارش ایلنا، یکی از دغدغه های همیشگی زائران ایرانی خانه خدا چگونگی برقراری ارتباط ساده و مقرون به صرفه با دوستان و خویشاوندانشان در ایران است که در این گزارش به مقایسه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000