یکی از خط قرمزهای قرآن، بی‌تفاوت شدن جامعه نسبت به مسأله ازدواج است

اعتمادآنلاین|

اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان کشور با شعار «سلامت برای همه دانشجویان در همه دانشگاه ها» فرهنگ مراقبت فردی و اجتماعی به همت دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در حال برگزاری است.

به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، بنابراین گزارش سومین نشست تخصصی جشنواره ملی سلامت با موضوع دانشجو، دانشگاه ، سلامت گام دوم انقلاب اسلامی با حضور حسن رحیم پور ازغدی، اعضای کمیته‌های علمی جشنواره فعالان حوزه سلامت ، مدیران کل سازمان صبح امروز 31 خرداد ماه در محل این سازمان برگزار شد.

ازغدی در این مراسم گفت: در تعریف سلامت روان با یک نگاه پوزیتیویستی به انسان تلاش‌ وسیعی با ظاهری کاملا آکادمیک شروع شد که به واسطه آن تمام ادراکات و احساسات انسان‌ها به قوه و هورمون ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: بیش‌تر یاس‌ها و ناامیدی ‌های ما به دلیل این است که موقعیت خود را نمی‌شناسیم و این مسئله مهمی است که سبب مشکلات درونی انسان می‌شود.

ازغدی افزود: اگر نگاه خود را توحیدی کنیم هیچ شکستی را شکست نمی‌بینیم و این برای ما آرامش بخش خواهد بود و سبب سلامت روانمان می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس نگاه توحیدی هدف تنها خداوند است و کل هستی وسیله‌ای است برای ما، این نگاه سبب می‌شود که دو سبک زندگی داشته باشیم که در این دو سبک تعریف انسان را نیز عوض می‌کند.

ازغدی افزود: ما در زندگی باید جهان بینی و زاویه درستی نسبت به جامعه داشته باشیم تا به سلامت روان نزدیک شویم . انسان سالم انسان متعادل است که با عقاید درست محقق می‌شود و ما نمی توانیم انسان سالم باشیم ولی تحت انسان سالم و عاقل نباشیم.

وی بیان کرد: بخشی از دلایل تاخیر در ازدواج جوانان مربوط به مشکلات اقتصادی می‌شود اما بخش عمده آن مسائل فرهنگی است. یکی از خط قرمزهای قرآن بی‌تفاوت شدن جامعه نسبت به مسئله ازدواج است.

ازغدی در پایان خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی موجب می‌شود تا با وجود همین مشکلات اقتصادی بسیاری از مشکلات حل شود.

لازم به ذکر است این جشنواره درمحورهای اسـلام و سـلامت، سلامت و دانشگاه، سلامـت و امنیت، سلامت و خانواده، سلامـت و ازدواج، سلامت و اشتغال، سلامـت و ورزش، سلامـت و تغذیه، سلامـت و کـرونا و سلامت و فضای مجازی و در 5 بخش 1- آموزش، پژوهش و فناوری2- ایده ها و تجارب نوآورانه3- تولیدات رسانه ای- هنرهای تجسمی 5- فضای مجازی برگزار می شود.

این جشنواره ویژه تمام دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور است، و علاقه مندان می توانند برای شرکت در این جشنواره به آدرس https://festival.saorg.ir/fa/ مراجعه و آثار خودشان را به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، طبقه ششم سازمان امور دانشجویان تحویل دهند.

پست بعدی

مجوز استفاده مرکز آمار ایران از ریزداده‌ها و اطلاعات صادر شد

س ژوئن 21 , 2022
اعتمادآنلاین| دولت مجوز استفاده مرکز آمار ایران از ریزداده‌ها و اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور را صادر کرد. به گزارش ایرنا، هیات وزیران در جلسه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به ضرورت استفاده از آمار و اطلاعات دستگاه های اجرایی برای تهیه و تدوین برنامه توسعه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000