عراق برای تبادل زندانیان با ایران اعلام آمادگی کرد

اعتمادآنلاین|

​به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سالار عبدالستار محمد وزیر دادگستری عراق امروز دوشنبه ادامه همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای اجرای توافقنامه‌های تبادل تجربیات و زندانیان را خواستار شد.

دفتر اطلاع رسانی وزارت دادگستری عراق با انتشار بیانیه‌ای خبر داد، وزیر دادگستری بعد از ظهر امروز میزبان محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه وی بود.

پایگاه خبری شفق نیوز ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، وزیر عراق در این دیدار، انتخاب آل صادق به عنوان سفیر جدید تهران در بغداد را تبریک گفت. این وزیر عراقی بار دیگر خواستار همکاری بین طرفین برای اجرای توافقنامه‌های مربوط به تبادل زندانیان شد.

عبدالستار محمد بر اهمیت اجرای معاهده تبادل زندانیان، همکاریهای حقوقی و قضایی که در جریان آن، مبادله زندانیان عراقی و ایرانی بین دو کشور صورت گرفت، تأکید کرد. وی گفت که سفیر اخیرش به تهران در راستای توافقهات بیشتری بوده که به سود دو کشور است.

آل صادق هم گفت که ایران آماده افزایش همکاری در همه زمینه‌ها به ویژه در خصوص تبادل زندانیان و سایر توافقات مربوط به سازماندهی روابط حقوقی و قضایی شد.

وزیر دادگستری عراق و هیأت همراه وی که در مهر 1400 به تهران سفر کرده بودند، با امین حسین رحیمی وزیر دادگستری دیدار کرد. رحیمی در این دیدار گفت: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی عراق دو کشور دوست، همسایه و برادر هستند. اشتراکات بسیار زیادی اعم از فرهنگی و مذهبی دارند و روابط آن‌ها نیز در سطح عالی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند و معتقدیم که مداخلات خارجی امنیت ایجاد نمی‌کند و معتقدیم که باید در راستای ایجاد امنیت در منطقه تلاش کرد.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها در عراق جنایات بسیاری مرتکب شدند که یکی از مهمترین آن‌ها شهادت سپهبد شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بوده است؛ که در این خصوص هم در مراجع قضایی عراق و هم در مراجع قضایی ایران پرونده‌هایی تشکیل شده و اقداماتی انجام شده است. از جنابعالی تقاضا داریم که در عراق این موضوع به طور حد پیگیری شود. این جنایت به طور واقع بر خلاف تمام قوانین و مقررات توسط آمریکایی‌ها صورت گرفته است.

وزیر دادگستری عراق نیز در این دیدار بیان کرد: کار‌های استرداد ۴۰ محکوم ایرانی در حال انجام است و فرآیند استرداد در خصوص ۲۰ نفر انجام شده و در خصوص ۲۰ نفر دیگر نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ما با شما هم نظر هستم که باید از حضور خود در ایران حداکثر استفاده را کنیم و اگر مانعی در خصوص اجرایی کردن استرداد محکومان است، با بررسی مدیران کل امور بین الملل دو کشور برطرف شود و در خصوص استرداد دارایی‌های به غارت رفته تصمیم گرفته شود.

پست بعدی

اعتراض به طرح استخدام ارتش، حرکت بیش از ۵۰۰ قطار در سراسر هند را لغو کرد

د ژوئن 20 , 2022
اعتمادآنلاین| اعتراضات علیه طرح استخدام ارتش هند، موسوم به آگنی‌پات برای ششمین روز ادامه داشت و حرکت راه آهن و ترافیک جاده ای را مختل کرد. به گزارش ایرنا، به نقل از استاندارد بزینس، راه‌آهن هند روز دوشنبه حدود ۵۳۰ قطار را در پی خسارات عمده ناشی از آتش‌سوزی و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000