از ملت فلسطین برای پایان اشغالگری اسرائیل حمایت می‌کنیم

اعتمادآنلاین|

بشار الجعفری معاون وزیر امور خارجه سوریه بعد از ظهر امروز دوشنبه میزبان «احمد ابوهولی» یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و سمیر الرفاعی سفیر رام الله در دمشق بود و طرفین آخرین تحولات منطقه و اراضی فلسطینی اشغالی، وضعیت آوارگان فلسطینی در سوریه را بررسی کردند.

​به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، الجعفری در این دیدار تأکید کرده است که موضع سوریه در قبال اینکه مسئله فلسطین یک مسئله مرکزی است، ثابت است.

وی بیان اینکه سوریه همچنان از مبارزه و مقاومت قانونی ملت فلسطین برای پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم موقت صهیونیستی حمایت می‌کند، گفت که مردم سوریه باید حقوق غصب شده خود از جمله حق بازگشت به خاک فلسطین را پس بگیرند.

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که این حقوق، مشمول گذر زمان نخواهد شد و هر گونه تلاش برای نابودی مسئله فلسطین، به شکست منتهی خواهد شد.

ابوهولی هم ضمن قدردانی از مواضع حمایتی سوریه از ملت فلسطین و حقوق غیر قابل تصرف آن، گفت که ایستادگی ملت سوریه در جنگ علیه گرههای تروریستی تحت حمایت غرب و رژیم صهیونیستی، باعث تقویت ایستادگی ملت فلسطین شده است.

در همین ارتباط، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه اردیبهشت ماه گذشته تصریح کرد، حمایت اصولی دمشق از نهضت فلسطین و تلاش‌های دمشق برای آزدسازی اراضی اشغال‌شده در بلندی‌های جولان و جنوب لبنان یکی از دلایل اصلی آغاز درگیری‌های سوریه در سال ۲۰۱۱ بود.

مقداد گفت: «با توجه به تعهد سرسختانه سوریه به این مواضع و همچین موقعیت راهبردی و نفوذ منطقه‌ای بالای سوریه کشورهای متخاصم تلاش کرده‌اند بر سیاست‌های دمشق اثر بگذارند. آنها پس از ناکامی در تلاش‌هایشان به تروریسم متوسل شدند.»

فیصل مقداد تصریح کرد که تلاش‌های تحت حمایت کشورهای خارجی برای تجزیه کردن سوریه شکست خورده است.

پست بعدی

دفاع سردار کوثری از اصلاح قانون حمل سلاح / در هر کشوری، ابتدا امنیت جانی نیروهای امنیتی و پلیس در اولویت است، بعد امنیت جامعه

د ژوئن 20 , 2022
دیده بان ایران نوشت : کوثری نماینده تهران در مجلس گفت: مردم معترض با نظارت پلیس و ماموران امنیتی در یک جای مشخص می‌آیند اعتراضات خودشان را مطرح می‌کنند و می‌روند و این هیچ ربطی به این قانونی شدن این لایحه ندارد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000