قدردانی کرزی از مواضع ایران در حمایت از افغانستان

اعتمادآنلاین|

«حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان امروز دوشنبه ۳۰ خرداد، با «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

​به گزارش فارس، کرزی درباره این دیدار در حساب توئیتری خود نوشت که در دیدار با سفیر ایران از مواضع مقامات این کشور در مناسبات‌های مختلف و حمایت از صلح و ثبات و رفاه افغانستان قدردانی کرده است.

حامد کرزی بارها از حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در قبال سیاست‌های افغانستان و پذیرایی میلیون‌ها مهاجر قدردانی نموده و از طالبان خواسته بود که بر سر موضوع آب با ایران همکاری کند.

کرزی تاکید کرده بود که جمهوری اسلامی ایران از دیر زمان است که در روزهای سخت کنار مردم افغانستان ایستاده واز هیچ کمکی دریغ نکرده و افغانستان نیز باید رسم همسایه‌داری در قبال ایران برخورد متناسب داشته باشد.

مقامات ایران همواره بر صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرده و لزوم تشکیل دولت فراگیر را عامل اصلی امنیت در این می‌دانند.

در این راستا، رئیسی، رئیس جمهور ایران روز گذشته در نشست خبری همتای قزاقستانی خود گفت که ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان از جمله موضوعاتی است که تهران و نورسلطان در خصوص آن هم‌نظر هستند.

پست بعدی

سایه رکود اقتصادی جهان بر بازار نفت/بازار نفت امروز نوسان چندانی نداشت

د ژوئن 20 , 2022
اعتمادآنلاین| قیمت نفت امروز تلاش می کرد تا کاهش قیمت های هفته گذشته خود را جبران کند زیرا در بازار کمی عرضه با نگرانی در مورد کندی رشد اقتصادی در جهان متعادل شده است. ​به گزارش فارس، به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با 54 سنت افزایش 113.66 […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000