کودکانی که قربانی جنایت‌های هولناک شدند

اعتمادآنلاین|

باز هم قتل یک کودک، این بار پسری 6 ساله. او سومین کودکی است که در روزهای اخیر پرونده قتل آنها توسط اعضای خانواده به جریان افتاده است. یکی از قربانیان توسط مادرش کشته شد، مقتول دوم نیز قربانی رابطه مادرش با مردی غریبه شد و حالا پسر ۶ساله توسط نامادری‌اش از پا درآمده است.

در جنایت اول زنی دختر ۳ساله خودش را به طرز فجیعی به قتل رساند. او که با همسرش اختلاف داشت و در کشاکش برای جدایی بود در اقدامی جنون‌آمیز دختر خودش را از پنجره منزل‌شان واقع در طبقه چهارم ساختمانی در مشهد به پایین پرت کرد و کشت. برخی اخبار حکایت از آن دارد که این زن از افسردگی شدید رنج می‌برد و شاید همین عامل باعث اقدام هولناک او شده باشد. متهم اکنون به پزشکی قانونی معرفی شده و تحقیقات پیرامون این پرونده ادامه دارد.

بیتا ۵ساله قربانی دیگر کودک‌کشی است. پدر و مادر این کودک با هم اختلاف داشتند و جدا از یکدیگر زندگی می‌کردند. بیتا در خانه مادرش بود تا اینکه مادر با مردی جوان وارد رابطه شد و این مرد همراه آنها زندگی می‌کرد. در نهایت بیتا توسط همین مرد که به مواد مخدر اعتیاد دارد به قتل رسید. متهم در جلسه بازجویی که شنبه هفته جاری در دادسرای جنایی تهران برگزار شد به جرمش اعتراف کرد و چنین گفت: «تریاک و شیشه می‌کشم. هر وقت شیشه مصرف می‌کنم خشن و عصبانی می‌شوم. به همین دلیل بارها بیتا را کتک زدم. البته بیتا دختر نافرمانی بود. به او می‌گفتم دستشویی می‌روی خودت را تمیز بشور، اما او حرفم را گوش نمی‌داد و ناچار می‌شدم او را کتک بزنم و شکنجه‌اش بدهم، اما همه این کارهایم تحت تأثیر مواد بود و الان خیلی پشیمانم که با بی‌رحمی جان دختر بچه بیگناهی را گرفتم.»

متهم درباره انگیزه‌اش از این جنایت توضیح داد: «بیتا حرف‌ مرا گوش نمی‌کرد. در اطراف خانه آنها بستگان پدرش زندگی می‌کردند و من بارها از او خواسته بودم که از خانه بیرون نرود، مبادا بستگان پدرش را ببیند و برایشان از من تعریف کند. اما بیتا نافرمانی می‌کرد. روز حادثه از سر کار به خانه برگشتم و دیدم بیتا مقابل در مشغول بازی است. عصبانی شدم و او را با خودم به خانه بردم. کتکش زدم که سرش به دیوار خورد و از حال رفت. ترسیدم و مادر بیتا را که در حیاط بود صدا زدم. سپس با هم بیتا را به درمانگاه و بعد به بیمارستان بردیم، اما دیگر کار از کار گذشته بود. پس از آن بود که مادر بیتا گفت وسایلت را جمع و فرار کن. من هم فرار کردم و با هویت جعلی در یک کارخانه ریسندگی مشغول به کار شدم که پلیس آنجا را شناسایی کرد و دستگیر شدم.»

نکته تلخ در این پرونده آن است که مادر بیتا بعد از اطلاع از قتل فرزندش توسط مرد غریبه با قاتل همکاری کرد و با اظهارات دروغ کوشید راز جنایت را پنهان نگه دارد، اما عاقبت همه چیز فاش شد.

سومین مقتول پسری ۶ساله است که راز قتل او امروز- دوشنبه ۳۰ خرداد- فاش شد. ماجرا از زمانی آغاز شد که زنی چند بار با مرکز اورژانس تهران تماس گرفت، اما توضیح واضحی نداد. پس از آن امدادگران که به موضوع مشکوک شده بودند به خانه این زن رفتند و جسد پسر ۶ساله را مشاهده کردند. در ادامه کارآگاهان و بازپرس جنایی تهران در محل حادثه حضور یافتند و مشخص شد پسربچه خفه شده و به قتل رسیده است. این‌گونه بود که نامادری ۲۴ساله بازداشت شد، اما هنوز بازجویی‌ها از او کامل نشده و مشخص نیست انگیزه و دلیل قتل پسربچه چه بوده است.

این جنایت‌ها در حالی رخ داد که پرونده قتل مهرسا، دختر ۳ساله مشهدی که توسط پسری غریبه و با انگیزه جنسی از پا درآمد همچنان در جریان است.

عامل این جنایت که جوانی ۲۵ساله است در اعترافاتش گفته: «وقتی از سر کار به منزل باز می‌گشتم، یکی از همکارانم فیلم‌های مبتذل و مستهجن را به من نشان داد. وقتی نزدیک خانه از ماشین پیاده شدم دچار وسوسه شدیدی شدم و آن دختربچه را دیدم که در خیابان بازی می‌کرد. او را به خانه‌ام کشاندم، اما دختربچه متوجه ماجرا شد و شروع به داد و فریاد کرد. با دست گلویش را محکم فشار دادم تا ساکت شود اما او جانش را از دست داد.»

اردیبهشت امسال نیز مردی دستگیر شد که دو کودک را به قتل رسانده بود. مادر دو کودک چندی قبل به پلیس لنگرود خبر داد دو فرزندش که ۴ و ۷ ساله هستند مدت طولانی ناپدید شده‌اند و او به شوهر سابقش مشکوک است. وقتی پدر دو کودک تحت بازجویی قرار گرفت به قتل هر دو فرزندش اعتراف کرد و گفت به دلیل کینه‌ای که از زن سابقش داشت بچه‌هایش را در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به قتل رسانده است.

پرونده این مرد نیز هنوز در جریان است و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

پست بعدی

برنده نخل طلای کَن جایزه بزرگ جشنواره سیدنی را برد

د ژوئن 20 , 2022
اعتمادآنلاین| فیلم نزدیک (Close) ساخته لوکاس دونت که ماه گذشته جایزه بزرگ جشنواره کن را دریافت کرده بود، عصر یکشنبه (۲۹ خرداد) جایزه فیلم سیدنی را نیز از آن خود کرد. به گزارش ایرنا از ورایتی، دونت در یک پیام ویدئویی درباره دریافت جایزه بزرگ جشنواره فیلم سیدنی گفت: فیلم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000