کف قیمتی بیت کوین کجاست؟ احتمال رسیدن به 11 هزار دلار چقدر است؟

اعتمادآنلاین|

​بسیاری از کاربران فعال در دنیای ارزهای دیجیتال این روزها به دنبال شاخص‌هایی هستند که پایان فروش بیت کوین و به دنبال آن ریزش قیمت‌ها را نشان دهد. با این حال رفتار قیمت در هفته اخیر بیانگر آن است که هنوز به این سطح نرسیده‌ایم. تنها با نگاه به میزان بازده بیت کوین در این ماه در می‌یابیم که سقوط قیمت در 30 روز اخیر یکی از بدترین عملکردهای بیت کوین در تاریخ خود بوده است.

با توجه به اتفاقات اقتصادی کلان در سطح جهان در حال رخ دادن است، بیت کوین کاملاً روند نزولی به خود گرفته است. کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال هم در خصوص رسیدن یا نرسیدن بیت کوین به کف قیمتی اظهار نظرهای مختلفی داشته‌اند.

بیت کوین باید 45000 دلار را باز پس گیرد!

بلاک‌ور سولوشن (Blockware Solutions) در تحلیل خود از شرایط بازار و قیمت بیت کوین با استفاده از اندیکاتورها باور دارد که بیت کوین به منظور اتمام رون نزولی خود باید بتواند سطوح قیمتی 45 و 47 هزار دلار را باز پس گیرد. این در حالی است که بیت کوین سال 2022 را از سطح 46200 دلاری آغاز کرد و میانگین متحرک 18 هفته‌ای که اهمیت بالایی برای این ارز دارد نیز در حال کاهش است.

در این مدت سرمایه‌گذاران کوتاه مدت که تقریباً 6 ماه است در بازار حضور دارند، ضرر زیادی متحمل شده‌اند و این موضوع تا رسیدن قیمت بیت کوین به 45000 دلار پا بر جا باقی خواهد ماند.

بیت کوین تا کجا ریزش خواهد کرد؟

تحلیل‌های ضد و نقیض زیادی در خصوص رفتار قیمتی بیت کوین مطرح شده است و بسیاری از تحلیلگران باور دارند که بیت کوین در تلاش برای یافتن کف قیمتی خود است.

به طوری که بر اساس داده‌های پایگاه تحلیلی گلسنود، با سقوط قیمت به زیر 30000 دلار در اوایل ماه مه، فعالیت در شبکه با جا به جا شدن موجودی بیت کوین بسیار افزایش یافت و هم‌زمان ارزش شبکه با کاهش همراه شد. گلسنود بر این باور است که چنین اتفاقی به صورت تاریخی یک سیگنال خرید خوب تلقی می‌شود.

خرید بیت کوین

گلسنود در تأیید گزارش خود به شاخص جریان نهفتگی موجودیت تعدیل شده (entity-adjusted dormancy flow) اشاره کرده است. این شاخص در محدوده‌ای در حال نوسان است که در گذشته نقش ناحیه تقاضا را ایفا کرده است.

در همین رابطه بلاک‌ور سولوشن نیز در خصوص داده‌های صحبت به میان آورده است که همگی بیانگر تلاش بیت کوین در یافتن کف قیمتی هستند. یکی از این داده‌ها، شاخص مضرب مایر (Mayer Multiple) است که قیمت کنونی را با میانگین 200 روزه مقایسه می‌کند و در حال حاضر این شاخص در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.

در حالی که داده‌های فراوانی در بازار بیانگر بازار نزولی هستند، نشانه‌هایی نیز وجود دارد که بیانگر خستگی فروشندگان و تلاش بیت کوین برای یافتن کف قیمتی است. این که کف قیمتی چه سطحی است هنوز مشخص نیست.

روز گذشته بیت کوین در یک محدوده بسیار رنج حرکت کرد و از نظر مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح بازار کریپتو تلاش زیادی در بازار نیاز نیست تا شاهد خروج بیت کوین از وضع فعلی باشیم. وی همچنین در آخرین ویدئو یوتیوبی خود گفت که از نظر تکنیکالی، باید در این سطح شاهد کف‌های بالاتر باشیم و در این صورت می‌توان انتظار یک حرکت ادامه‌دار را داشت.

حمایتی به نام میانگین متحرک 200 روزه

میانگین متحرک 200 روزه سطحی قیمتی مهمی است که پایگاه تحلیلی رکت کپیتال (Rekt Capital) هم به مهم بودن آن اشاره می‌کند.

خرید بیت کوین

تصویر بالا برخوردهای قیمت بیت کوین با این سطح قیمتی و عکس‌العمل آن را نشان می‌دهد و حاکی از آن است که این میانگین متحرک یکی از حمایت‌های کلیدی بیت کوین در طول سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

در نمودار بالا هم مشهود است که بیت کوین تمایل دارد در یک حرکت ناگهانی به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود ریزش کند و در گام بعدی با یک روند آرام و تدریجی حرکت خود تا بازگشت به بالای این سطح و شروع یک روند صعودی تازه را دنبال کند.

بیت کوین در حال حاضر پایین‌تر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود در حال حرکت است البته قیمت اولین بار در ۲۴ خرداد به زیر این سطح سقوط کرده بود.

بر اساس تاریخچه قیمت بیت کوین، همان‌طور که در تصویر زیر هم نشان داده شده است حمایت‌های ۲۰۰۰۰ دلاری و ۱۹۹۰۰ دلاری از دست رفته‌اند، اما سطح ۱۶۵۰۰ دلار می‌تواند به‌عنوان یکی از حمایت‌های مهم این ارز دیجیتال ظاهر شود.

بیت کوین در حال انباشت است؟

یک شاخص‌های درون زنجیره‌ای که نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته بازار بیت کوین (MVRV) را نشان می‌دهد، آغاز مرحله انباشت بیت کوین را خبر می‌دهد. این شاخص در حال حاضر روی سطح 0/969 قرار گرفته است.

نباید فراموش کرد این شاخص عمیق‌تر شدن ریزش بیت کوین را رد نمی‌کند و نشان نمی‌دهد که آیا الان فرصتی مناسب برای خرید بیت کوین است یا خیر، بلکه داده‌های آن نشان از این است که بدترین اصلاح قیمت احتمالاً قبلاً اتفاق افتاده است و بعید است که کف‌های قیمتی اخیر برای مدتی طولانی دوام بیاورند.

نهنگ‌ها کجای کار هستند؟

بر اساس داده‌های پلتفرم وال مپ (Whalemap) روشن است که میان قیمت لحظه‌ای فعلی و سطح هدف موردنظر برای بیت کوین، مناطقی قرار وجود دارند که نهنگ‌ها در دوره‌هایی بعد از سقوط بازار ناشی از همه‌گیری کرونا در اسفند سال 1398، مقادیر قابل توجهی بیت کوین خریداری کرده بودند. به گزارش پلتفرم تحلیل داده وال مپ، این حباب‌ها حمایتی بالقوه به ترتیب در سطوح 19000 دلار، 16000 دلار و 14000 دلار قرار گرفته‌اند. بر همین اساس برخی از تحلیلگران کف قیمتی بیت کوین را در بازه 14 تا 11 هزار دلار در نظر گرفته‌اند.

پست بعدی

شلیک مرگبار در خیابان پاسداران/ ضاربان از صحنه جرم گریختند

د ژوئن 20 , 2022
دو مرد به دلیل اختلاف مالی شب گذشته با شلیک مستقیم به سمت سر یک مرد ۶۴ ساله او را به قتل رساندند و از محل جرم متواری شدند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000