اتریش برای کاهش صادرات گاز روسیه آماده شد

اعتمادآنلاین|

دولت اتریش به شرکت نیروی وربوند اجازه داد در صورت محدود شدن عرضه گاز از سوی روسیه، یک نیروگاه گازسوز ذخیره را تبدیل کند تا بتواند با استفاده از زغال سنگ، برق تولید کند.

به گزارش ایسنا، این تصمیم دولت اتریش پس از آن گرفته شد که دولت آلمان اعلام کرد اقداماتی را برای رسیدگی به مسئله کاهش عرضه گاز از سوی روسیه انجام داده که شامل افزایش اتکا به نیروگاه‌های زغال‌سوز بوده است. کرملین، جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم را که مستقیما گاز را به آلمان می‌رساند، حدود ۶۰ درصد کاهش داد و اتفاق اخیر، زنگ خطر به صدا درآمد. کاهش تحویل گاز روسیه، پیامدهایی در فرانسه، اتریش و جمهوری چک داشته است.

وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه و ریسک قطع شدن عرضه گاز از سوی مسکو به تلافی تحریم‌های اروپا بر سر حمله نظامی به اوکراین، به دردسری برای این بلوک تبدیل شده و دولت‌های اروپایی را واداشته است به ذخیره سازی گاز و جست و جو برای منابع دیگر تامین گاز بپردازند.

دفتر کارل نهمر، صدراعظم اتریش، اعلام کرد شرکت نیروی وربوند که دولت سهامدار عمده آن است، موافقت کرده است نیروگاه ملاخ در منطقه جنوبی اشتایر را که تعطیل شده اما آماده فعالیت نگه داشته است را برای استفاده مجدد از زغال سنگ، آماده کند. دولت در حال بررسی تدابیر حقوقی بیشتر برای متنوع کردن تامین گاز با هدف کاهش وابستگی به صادرات روسیه است.

جریان گاز روسیه به اروپا روز جمعه کمتر از تقاضای این منطقه بود. این وضعیت با موج گرمای شدید که جنوب اروپا را فرا گرفت، همزمان شد و قیمت پایه گاز را به دلیل نگرانی از عدم ذخیره سازی کافی گاز تا زمستان، افزایش داد.

قیمت گاز طبیعی اروپا تحت تاثیر این تنش‌ها، حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد که بزرگترین افزایش هفتگی از زمان آغاز جنگ روسیه در اوکراین بود. این منطقه جایگزین بزرگی برای خطوط لوله روسیه به خصوص در ماه‌های سخت زمستان ندارد. ظرفیت مازاد تولید اندکی در نروژ و هلند وجود دارد و محموله‌های گاز طبیعی مایع (LNG) محدودیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، اتریش ۸۰ درصد از گاز مورد نیازش را از روسیه دریافت می‌کند و از زمان آغاز جنگ در اوکراین، تلاش کرده است منابع تامین دیگری دریافت کند.

پست بعدی

جایزه «هانری داویسون» به جمعیت هلال‌احمر اعطا شد

د ژوئن 20 , 2022
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست‌های اساسنامه‌ای فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر به ژنو سفر کرده است، جایزه «هانری داویسون» را دریافت کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000