استیضاح فاطمی امین در مجلس یازدهم به جریان افتاد

اعتمادآنلاین|

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه هیات رییسه مجلس با به جریان افتادن استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن، تجارت موافقت شد.

به گزارش ایرنا، نماینده محلات در مجلس گفت: طبق ایین نامه داخلی مجلس با موافقت هیات رییسه استیضاح وزرا به کمیسیون مربوطه ارسال می‌شود و وزیر و نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند در مورد موضوعات استیضاح بحث و گفت و گو کنند در صورتی که تعداد امضاهای استیضاح کاهش پیدا کند، استیضاح از دستور کار مجلس خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: در غیر این صورت بعد از ۱۰ روز استیضاح در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد و وزیر به مدت یک هفته فرصت دارد تا در صحن علنی مجلس برای بررسی استیضاح حضور یابد.

این در حالی است که سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به برنا، دیگر خبرگزاری دولتی گفت: طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول و برای بررسی به کمیسیون تخصصی آن ارسال شد.

موسوی در تشریح جزئیات جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس گفت: در این جلسه تقویم دستورکارهای 3 ماهه مجلس بررسی و براین اساس مسائل اساسی که در این مدت در دستورکار مجلس خواهد بود مشخص شد.

وی افزود: در این جلسه همچنین مکاتبات و دیدگاه های برخی نمایندگان درباره نحوه قرعه کشی نطق ها، تذکرات و اخطارهای روزانه در صحن علنی مجلس نیز بررسی و تصمیم ‌گیری شد.

موسوی با بیان این که هم اکنون درخواست های مختلفی برای استیضاح برخی وزرا به هیئت رئیسه ارسال شده است گفت: در جلسه امروز و براساس مباحثاتی که مطرح شد و نیز طبق زمان بندی ثبت درخواست ها برای استیضاح، طرح استیضاح آقای فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول و برای بررسی به کمیسیون تخصصی آن ارسال شد.

پست بعدی

مکرون اکثریت حزبی در پارلمان را از دست داد

د ژوئن 20 , 2022
اعتمادآنلاین| تنها دو ماه پس از انتخاب مجدد امانوئل مکرون به سمت رئیس‌‍‌جمهوری فرانسه، او و حزب حاکم با از دست دادن ۵۵ کرسی، اکثریت در پارلمان این کشور را از دست داد و اکنون باید علاوه بر ترمیم کابینه، برای پیشبرد لوایح اصلاحاتی خود با ائتلاف نوظهور «نوپ» که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000