پیروزی پوتین در اوکراین فاجعه‌آمیز خواهد بود

اعتمادآنلاین|

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که غرب همچنان باید به حمایت از اوکراینی‌ها ادامه دهند.

​به گزارش فارس، وی که این سخنان را پس از بازگشت از سفر به اوکراین و دیدار با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مطرح می‌کرد، افزود: «پیروزی ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) در اوکراین فاجعه آمیز خواهد بود».

جانسون تاکید کرد: «هرگز نباید اوکراین را به پذیرش صلح بد تشویق کرد چون این موضوع به راحتی زمینه حمله دیگر روسیه را فراهم می‌کند».

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت در حالی که لندن می‌خواهد روسیه را به زانو در بیاورد، هیچ راهی برای بهبود روابط روسیه و انگلیس وجود ندارد.

وی که با شبکه بی‌بی‌سی درباره وضعیت وخیم روابط میان روسیه و انگلیس صحبت می‌کرد، گفت: «من فکر نمی‌کنم هیچ فضایی برای مانور دادن وجود داردچون هم "بوریس جانسون" نخست وزیر و هم "لیز تراس" وزیر امور خارجه انگلیس آشکارا گفته‌اند ما باید روسیه را شکست دهیم. ما باید روسیه را به زانو در آوریم».

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که مسکو در حال حاضر انگلیس را چگونه می‌بیند گفت: «کشوری که یک بار دیگر تلاش می‌کند تا منافع مردمش را برای جاه‌طلبی‌های سیاستمداران قربانی کند، سیاستمدارانی که فقط درباره انتخابات آتی و نه چیز دیگری فکر می‌کنند».

انگلیس از جمله کشورهایی است که تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه در پاسخ به حمله مسکو به اوکراین اعمال کرده است. علاوه بر آن، لندن تسلیحات گسترده‌ای از جمله موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های ضد تانک برای اوکراین ارسال کرده است.

لیز تراس ماه پیش گفته بود که اقدامات روسیه در اوکراین باید با زور جواب داده شود.

وی گفته بود: «ما باید در این موضوع مصمم باشیم که پیروزی اوکراین با کمک‌های نظامی و تحریم‌ها را تضمین کنیم. حالا دیگر نمی‌توانیم پایمان را از روی پدال گاز برداریم».

در فوریه گذشته، روسیه سرگئی لاوروف و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

روسیه نیز در ماه آوریل در اقدامی مشابه، جانسون، تراس و دیگر مقام‌های ارشد دولت انگلیس را به دلیل «اقدامات خصمانه بی‌سابقه» تحریم کرد. این مقام‌های انگلیسی از ورود به سرزمین‌های روسیه منع شده‌اند.

آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در روسیه حکایت از آن دارد که بیش از نیمی از مردم روسیه موافق عملیات ارتش این کشور در اوکراین هستند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، براساس نظرسنجی انجام شده توسط «مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه»، ۶۸ درصد شهروندان روسیه موافق عملیات نظامی ویژه در اوکراین هستند و ۲۲ درصد نیز گفتند که از آن حمایت نمی‌کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه گذشته در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک)، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. در این بین، غرب به رهبری آمریکا در تلاش است تا با کمک به اوکراین و بدون توجه به درخواست‌های روسیه که بارها خواستار مذاکره شده بود منطقه را به دژ نظامی ناتو مبدل کند.

روسیه و اوکراین مذاکراتی را برای کاهش تنش در بلاروس آغاز کردند که قرار است فردا سه شنبه این مذاکرات ادامه داشته باشد.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز روز دوشنبه گذشته در سخنانی اظهار داشت: «اوکراین به تعهدات خود عمل نکرده و توافقنامه ۲۰۱۵ مینسک را رها کرده است. مردم در دونتسک و لوهانسک از ما مقابل اوکراین که تحت حمایت نظامی غرب است، کمک خواستند. روسیه به دنبال محاکمه افرادی در اوکراین خواهد بود که مرتکب جنایاتی از جمله جنایات علیه شهروندان روسیه شده‌اند. اشغال اوکراین در برنامه‌های روسیه گنجانده نشده است.»

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد افزود: «آمریکا با گستاخی پیشنهاد روسیه برای مذاکرات امنیتی را در ماه دسامبر رد کرد. روسیه در جریان عملیات در اوکراین از حق دفاع از خود برابر دولتی که به دنبال دستیابی به سلاح اتمی است استفاده می‌کند.»

پست بعدی

فعالیت موثر جوانان هلال‌احمر ایران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

ش ژوئن 18 , 2022
رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشست رؤسای جمعیت‌های ملی منطقه آسیا-اقیانوسیه بر فعالیت و نقش مؤثر جوانان هلال‌احمر در اجرای طرح‌های مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000