داود اوغلو رقیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری می‌شود

اعتمادآنلاین|

«احمد داود اوغلو» نخست وزیر سابق ترکیه ائتلافی از شش حزب مخالف را تشکیل داده و اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2023، نامزد خواهد شد.

​به گزارش فارس، داود اوغلو یکی از همراهان قدیمی اردوغان به شمار می‌آید و در برهه‌ای مشاور وی نیز بوده و در دوره‌ای هم وزیر امور خارجه و زمانی نیز رهبر حزب عدالت و توسعه را بر عهده داشته است اما داود اوغلو سال 2019، از اردوغان حدا شده و حزب جدیدی را تشکیل داد.

داود اوغلو گفته است که حزب آینده که متعلق به وی است موضوع مطرح شدن تنها یک نامزد از سوی احزاب مخالف برای انتخابات آتی را اعلام کرده است.

اردوغان گفته است که وی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری ترکیه نامزد خواهد شد.

وی به عنوان نامزد ائتلاف حزب عدالت و توسعه و حزب جنبش ملی گرای راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شرکت خواهد کرد.

شش حزب مخالف اردوغان در ماه فوریه گفتند که به دنبال محدود کردن قدرت ریاست جمهوری و تقویت نقش پارلمان در ساختار قدرت ترکیه هستند.

روند محبوبیت اردوغان در ترکیه طی ماه‌های گذشته روندی نزولی داشته است. بر اساس گزارش‌ها ارزش لیر ترکیه به صورت مرتب در حال کاهش است و روند ورود سرمایه به ترکیه نیز به شدت روند نزولی طی می‌کند.

افول سنگین صنعت گردشگری به همراه عدم همراهی بانک مرکزی آمریکا در اعطای خط اعتباری به بانک مرکزی ترکیه بحران ارزی را در این کشور به شدت تشدید کرده است. بانک مرکزی ترکیه تاکنون در مقابل افزایش نرخ بهره برای جذب هر چه بیشتر اعتبارات ارزی مقاومت کرده اما روشن نیست که این کار تا کجا امکان‌پذیر است.

فشار به حدی روی ترکیه‌ای‌ها تشدید شده است که در هفته‌های گذشته هشتگی در خصوص استعفای اردوغان در فضای مجازی گسترده شده بود. همچنین فشار اقتصادی بر شهروندان فقیرتر موجب واکنش‌های تند از سوی بخش‌هایی از جامعه ترکیه علیه مهاجران سوری شده است.

پست بعدی

چرا تورم از سال ۱۳۹۷ تاکنون همواره روند افزایشی را طی کرده ؟ / چه کسی به رئیسی ، آمارهای نادرست می‌دهد؟

ش ژوئن 18 , 2022
آفتاب نیوز نوشت : در دولت اول آقای روحانی، تورم از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ به ترتیب با نرخ‌های ۳۲.۱ درصد، ۱۴.۸ درصد، ۱۱.۳ درصد، ۶.۸ درصد و ۸.۱ درصد کاهش یافته و به ویژه برای اولین بار در دو سال متوالی (۹۵ و ۹۶) نرخ تورم کشور یک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000