مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان است

اعتمادآنلاین|

جلیل حسینی رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف سیگار در بین مردان بیشتر از زنان است و بیماری های فشارخون و قند خون در مردان دو برابر زنان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جلیل حسینی گفت: عوامل خطر تهدید کننده سلامت ۷٠ مورد است که بیش از ۶٠ عامل آن مربوط به آقایان است.مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان است.

به گفته وی در حال حاضر شرایط اقتصادی و اجتماعی زندگی و دغدغه های معیشتی باعث شده تا مردان به دلیل زندگی نادرست با خطرات بیشتری مواجه شوند و به بیماری های خود کم تر اهمیت بدهند.

حسینی افزود: مصرف سیگار در بین مردان بیشتر از زنان است و بیماری های فشارخون و قند خون در مردان دو برابر زنان است. ۳۲ سرطان در اقابان شایع تر است و در سه چهارم حوادث ترافیکی آقایان فوت می کنند. احتمال مرگ مردان بین ۴٠ تا ۷۴ سال بیش از ۴٠ درصد و در زنان این رنج سنی در حدود ۳٠ درصد است.

او می گوید: مطالعات نشان می دهد که تعداد زیادی از بیماری ها و عوارض آنها مربوط به اقایان است و در موضوعاتی مانند فشارخون، دیابت و سطح کلسترول خون سطح سواد زنان بالاتر از مردان است و مردان کم تر به بحث سلامتی خود اهمیت می دهند.

حسینی گفت: ایران جز معدود کشورهای دنیا است که در زمینه سلامت آقایان پیشرو است و اقدامات زیرساختی خوبی را برای این مسئله فراهم کرده است.

پست بعدی

کف‌سازی جدید قیمت دلار در بازار/ بازار ارز با چسبندگی قیمت روبروست

ش ژوئن 18 , 2022
قرن‌نو نوشت: در حالی که بانک مرکزی در صدد بود با باز نگاه داشتن بازار متشکل ارزی در روز جمعه، مدیریت این بازار را بیش از پیش در اختیار بگیرد، موج اخبار منفی و مثبت بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000