چین به آمریکا هشدار داد / اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کنید

اعتمادآنلاین|

پکن آمریکا را به انجام فعالیت‌های "خطرناک و تحریک آمیز" در منطقه متهم کرد و در پاسخ به فعالیت‌های شناسایی مشکوک ایالات متحده، از واشنگتن خواست که «فوراً چنین اقدامات تحریک‌آمیزی را متوقف کند».

به گزارش ایسنا، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «ایالات متحده بارها کشتی‌ها و هواپیماها را برای انجام شناسایی نزدیک چین برای مدت طولانی فرستاده است که به طور جدی دفاع و امنیت ملی چین را به خطر انداخته است».

او در پاسخ به سوالی درباره یک هواپیمای شناسایی الکترونیکی RC-۱۳۵V نیروی هوایی ایالات متحده که فعالیت‌های مشکوکی را در سراسر چین انجام می‌دهد، با بیان اینکه چین از آمریکا می‌خواهد که فورا چنین اقدامات خطرناک و تحریک آمیزی را متوقف کند، افزود که پکن به اقدامات لازم برای حفاظت از حاکمیت و منافع امنیتی خود ادامه خواهد داد.

ایالات متحده استدلال می‌کند که فعالیت‌های دریایی را در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان تحت فرض "آزادی دریانوردی" انجام می‌دهد. چین تایوان را "استان منفصل" خود می‌داند، در حالی که تایپه از سال ۱۹۴۹ با روابط کامل دیپلماتیک با ۱۴ کشور بر استقلال خود پافشاری کرده است.

وی فنگ، وزیر دفاع چین، هفته گذشته در سخنرانی خود در گفتگوی شانگری-لا در سنگاپور، گفت که "اتحاد مجدد مسالمت آمیز" بین سرزمین اصلی چین و تایوان "بزرگترین آرزوی مردم چین" است. چین مایل است برای آن نهایت تلاش را انجام دهد. اگر کسی جرات کند تایوان را از این کشور جدا کند، چین حتی به هر قیمتی در جنگیدن تردید نخواهد کرد. هیچ کس نباید عزم، اراده و قدرت ارتش چین را دست کم بگیرد.

پست بعدی

شمار قربانیان حادثه فرو ریختن یک ساختمان در نوسود به ۶ تن رسید

پ ژوئن 16 , 2022
اعتمادآنلاین| ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه یک ساختمان سه طبقه در شهر نوسود از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه به علت نشت گاز خانگی منفجر شد. به گزارش فارس، در این حادثه ۲ نفر از اعضای یک خانواده که مادر و کودک بودند در دم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000