پیگیری ۵ سال معافیت مالیاتی صنعت گردشگری در برنامه توسعه

اعتمادآنلاین|

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نشست هتلداران کشور با وزیر میراث فرهنگی گفت: طرح خطرناکی به نام طرح تشکیل تشکلهای صنفی و تخصصی در مجلس در حال اقدام است. در این طرح هر تشکلی که وجود داشت باید در مدت یک سال منحل می‌شد و افرادی می‌توانستند به نام تشکل وارد شوند اکنون قرار شده تا تبصره‌ای به آن الحاق شود.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: موضوع دیگر اینکه برنامه ششم توسعه رو به پایان است نگاه این است که دوباره اتحادیه‌ها و احیا شوند این نگاه در مجلس دنبال می‌شود اتاق اصناف هم ممکن است به آن علاقه مند باشد طرحی با عنوان قانون نظام صنفی در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است به این معنی که اگر اتحادیه‌ها مجدد احیا شوند همه مشکلات سابق برمی گردد و تشددی که وجود داشت مضاعف خواهد شد لازم است درباره این موضوعات همفکری شود.

شالبافیان درباره بخشنامه نرخ تأسیسات گردشگری گفت: اختیار خوبی برای تعیین نرخ با مشارکت تشکل‌ها داده شده و ابلاغ هم شد. اختیاراتی که اتحادیه‌ها داشته اند باید به تشکل‌های قانونی داده شود.

وی گفت: یکی از کارهایی که شروع کردیم بازنگری قانون توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی است که البته ممکن است نامش تغییر کند. این یکی از فعالیت‌های ماندگار خواهد شد. حتماً کمک همه را می‌خواهیم. موضوعاتی مثل انشعابات شهری یا عوارض نیز در آن لحاظ شده است. اگر نکته‌ای درباره بحث قانون توسعه هست اعلام شود. ما باید به سراغ اقدامات زیربنایی مانند این موضوع برویم‌.

وی گفت: هر اندازه بتوان حمایت فعالان را در فرایند صدور و بهره برداری را داشته باشیم حتماً به سود صنعت است.

شالبافیان گفت: وزارت نیرو و نفت مکلف هستند که در همکاری با وزارت گردشگری برای آب و فاضلاب برق و گاز تعرفه‌ای با رویکردهای حمایتی ویژه گردشگری تعریف کنند دستورالعملی در این حوزه در دست تهیه هست که اگر پیگیری نشود در نیمه دوم سال به مشکل برمی خوریم‌.

پست بعدی

قرار دادن بیش از ۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت،‌ امیدآفرین است

چ ژوئن 15 , 2022
اعتمادآنلاین| سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه 25 خرداد هیات دولت، با قدردانی از سفرهای معاون اجرایی خود به استان‌ها برای پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت مردمی، اظهار داشت: اگر مصوبات سفرها اجرایی نشود، علاوه بر اینکه سفرهای استانی بیهوده می‌شود، مردم هم بدبین می‌شوند، در حالی که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000