لاپید خواستار بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران شد

اعتمادآنلاین|

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیسی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تحریم‌های ایران را «بازگرداند» تا علیه برنامه هسته‌ای آن "که دوباره خیز برداشته است"، اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه تایمز اسراییل، لاپید که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت: ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مسائل هسته‌ای ایران باید به شورای امنیت سازمان ملل بازگردانده شود و تمامی تحریم‌ها باید دوباره فعال شوند.

او در ادامه اظهارات ضد ایرانی‌اش گفت: این قدم بعدی در تلاش‌های دیپلماتیک علیه برنامه هسته‌ای ایران است. قدم‌های قبلی شکست خوردند، تصمیمات آژانس بین‌المللی هم نشان می‌دهد که شکست خورده‌اند.

لاپید مدعی شد که "روابط بهبودیافته" رژیم صهیونیستی با اروپا و دولت جو بایدن به این رژیم کمک کرد که بر مواضع غرب در قبال ایران تاثیر بگذارد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تصمیم دولت بایدن برای خارج نکردن نام سپاه پاسداران از «فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی» آمریکا را یک «پیروزی برای دیپلماسی اسراییل» تلقی کرد.

او درباره تفاوت‌های موجود در مواضع دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال برجام گفت: ما اختلافاتی اساسی داریم. آن‌ها هنوز فکر می‌کنند برجام همان کار درست است اما ما این طور فکر نمی‌کنیم.

لاپید مدعی شد، قطعنامه تصویب شده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حاصل تلاش دیپلمات‌های اسراییلی در آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین بود.

او همچنین گفت: ما می‌خواهیم ایران را در عرصه بین‌المللی به انزوا بکشانیم. ما ابزارهایی[برای این کار] در اختیار داریم، هم چندجانبه و هم با آمریکایی‌ها.

اخیرا وبگاه یک اندیشکده آمریکایی با انتشار یادداشتی به انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال ایران پرداخته و نوشت: اسراییل هنوز ذهنیت چند دهه قبل را دارد و درک نمی‌کند که جهان تغییر یافته و به ویژه، برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت کرده است. در واقع، مبنای سیاست اسراییل هنوز مبتنی بر این تصور است که می‌توان ایران را از توانمندی‌های هسته‌ای‌اش محروم کرد، حتی اگر برنامه هسته‌ای ایران همان چیزی نباشد که یک دهه قبل بود. ایران در غلبه بر موانع تکنولوژیکی چشم‌گیری موفق بوده است، به ویژه در زمینه غنی‌سازی و ساخت سانتریفیوژ. دانش موجود در ایران گسترده است و در اذهان دانشمندان هسته‌ای بیشماری نهفته است و بسیار بیشتر از چیزی است که قابل حذف باشد.

در یادداشتی که در وبگاه شورای آتلانتیک منتشر شده، آمده است: بدتر این که حتی اگر تاسیسات هسته‌ای[ایران]، همین فردا، به طرز معجزه‌آسایی ناپدید شوند، ایران قادر خواهد بود ظرف چند ماه دوباره آن را بسازد، به خاطر وجود دانش تکنولوژیکی‌ که در این کشور وجود دارد. علاوه بر این، طبق یک نظرسنجی شورای شیکاگو، این برنامه هسته‌ای در داخل ایران از حمایت برخوردار است و بنابراین، حتی اگر حکومت این کشور همین فردا عوض شود، این که برنامه هسته‌ای آن فراموش شده و وانهاده شود، وجود ندارد.

همچنین در این یادداشت مطرح شد: اسراییل تنها به یک پیروزی پایریک در قبال ایران کسب می‌کند و در بهترین حالت، حملات آن موجب ایجاد وقفه در برنامه هسته‌ای ایران می‌شوند؛ در بدترین حالت، این حملات بهانه‌ای به دست ایران می‌دهند که سریع‌تر پیش برود.

پست بعدی

تقدیر اتاق مشترک ایران و عمان از نوری شاهرودی

چ ژوئن 15 , 2022
با توجه به پایان ماموریت چهار ساله حجت الاسلام و المسلیمن نوری شاهرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط، محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان طی روز جاری ملاقاتی را با دکتر علی نجفی، سفیر جدید ج.ا.ایران در مسقط که مقرر است در هفته های آتی به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000