بایدن 15 جولای به ریاض سفر می‌کند

اعتمادآنلاین|

دیوان پادشاهی عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در راستای تقویت روابط دوجانبه تاریخی و شراکت راهبردی بین عربستان و آمریکا و نیز تمایل مشترک دو کشور برای توسعه روابط در تمامی زمینه‌ها، به ریاض سفر می‌کند.

​به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است که بایدن بنا به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» شاه عربستان سعودی طی روزهای ۱۵ و ۱۶ جولای (۲۴ و ۲۵ تیر) به ریاض سفر می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، بایدن در این سفر با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود شاه سعودی و محمد بن سلمان ولی‌عهد این کشور دیدار و درباره همکاری دوجانبه و راهکارهای مقابله با چالش‌های پیش‌روی منطقه و جهان بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

بایدن همچنین قرار است در اجلاسی که با حضور سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به اضافه اردن، مصر و عراق شرکت کند.

مقام‌های ارشد آمریکایی بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران با تایید سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی و عربستان اظهار داشتند که از جمله محوریت‌های مهم این سفر منطقه‌ای، بحث درباره ایران خواهد بود.

پست بعدی

آقای دولت؛ رسانه شما می گوید دستاوردی نداشته اید!

س ژوئن 14 , 2022
منیبان نوشت: بیش از ۱۰ ماه از آغاز دولت آقای رئیسی سپری شده و حالا پس از سپری شدن زنگ انشا و آغاز زنگ حساب به نظر می رسد دولت دستاوردی برای ارائه ندارد که اینگونه رسانه اش برای فرافکنی و فرار به جلو توهین و هتاکی به روسای جمهور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000