مردم لتونی به جمع‌آوری هیزم برای زمستان روی آورده‌اند

اعتمادآنلاین|

شهروندان لتونی به دنبال دریافت مجوز از دولت برای قطع درختان و جمع آوری هیزم پیش از شروع فصل زمستان هستند.

​به گزارش فارس، پس از آنکه لتونی تصمیم گرفت که واردات منابع انرژی از روسیه را قطع کند، بحران انرژی در این کشور به یکی از معضلات تبدیل شده و شهروندان لتونی به صف شده تا به دریافت مجوز دولتی برای جمع آوری هیزم بپردازند.

این موضوع پس از آن آشکار شد که اداره جنگل‌داری لتونی به شهروندان این کشور مجوز جمع آوری شاخه‌ها و تراشه‌های چوب باقی مانده از عملیات چوب بری درختان را صادر کرد.

بر اساس گزارش این نهاد، درخواست‌ها برای دریافت مجوز جمع آوری هیزم که کاملا نیز رایگان است، طی ماه گذشته پنج برابر شده است.

شرکت انرژی لتونی پیشتر هشدار داده بود که انتظار می‌رود که تعرفه گاز برای خانوارهای لتونی حدودا 90 درصد افزایش یابد.

بر اساس اعلام شرکت انرژی لتونی، هزینه گاز خانوارهایی که سالانه 250 متر مکعب گاز مصرف می‌کنند تا 65.6 درصد افزایش خواهد یافت. هزینه گاز خانوارهایی که تا 500 متر مکعب در سال گاز مصرف می‌کنند 74.7 درصد و خانوارهایی که بیش از 500 متر مکعب در سال مصرف دارند 89.9 درصد افزایش خواهد داشت.

بر اساس گزارش‌ها، بسیاری از شهروندان لتونی در تلاش هستند پیش از آغاز فصل سرما سیستم گرمایشی خود را به استفاده از هیزم و استفاده از سوخت برای اجاق گازهای خود تبدیل کنند. این موضوع باعث کمبود چوب برای ساخت پالت در بازار لتونی منجر شده است.

پست بعدی

نماینده مجلس : استعفای وزیر کار به ما اعلام نشده بود / خبرگزاری‌ها متوجه شدیم

س ژوئن 14 , 2022
انتخاب نوشت : مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره علت استعفای حجت‌الله عبدالملکی، گفت: به ما چیزی اعلام نشده است. همان که دولت اعلام کردند، ما هم از خبرگزاری‌ها متوجه شدیم.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000