برخی از موضوعات حوزه کودک معادله چند مجهولی شده است

اعتمادآنلاین|

فتاح احمدی در جلسه شورای هماهنگی مرجع استانی حقوق کودک اظهار کرد: توجه به حقوق کودکان از آن رو دارای اهمیت زیادی است، چون نسل آینده هستند.

​به گزارش فارس، وی با تأکید بر دغدغه‌مندی بیشتر در ارتباط با کودکان افزود: اقدامات بر زمین مانده در حوزه کودکان باید شناسایی شود، چون برخی از موضوعات به معادله چند مجهولی تبدیل شده است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه کودکان سرمایه‌های انسانی و نیروی محرکه توسعه انسانی پایدار هستند، اضافه کرد: قانون در زمینه تامین حقوق کودکان مسئول است و باید خلأها را در این زمینه شناسایی کنیم.

وی به محدود بودن بودجه دولتی اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت‌ها در این حوزه بهره برد و از توان مالی و دانش افراد مختلف نیز استفاده کرد.

احمدی با اشاره به اینکه ابتکار به خرج داد و در کل باید حمایت از کودکان در حد اعلی باشد، افزود: کودکان زنجانی باید توسط زنجانی‌ها حمایت شده و به آینده توسعه‌یافته توجه کنند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از معضلات را بیان نمی‌کنیم، در حالی که باید این موارد مطرح و بررسی شود و باید در اختیار دانشگاهیان قرار داده شود.

وی به ضرورت ضمانت اجرایی قوانین مربوط به حقوق کودکان اشاره کرد و ادامه داد: ما در این حوزه علاوه بر قوانین، الزامات شرع را نیز داریم که ظرفیت های زیادی برای تامین حقوق کودکان در اختیار ما گذاشته است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره حقوق کودکان اشاره کرد و گفت: با وجود اقدامات بسیار هنوز هم مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که باید با تعامل و هم‌افزایی حل شود.

احمدی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت خیران در تامین نیازهای کودکان تأکید کرد و گفت: بودجه دولتی برای حل مشکلات به آن صورتی که باید مطلوب باشد، نیست که البته این مشکل بسیاری از کشورها است، پس باید به صورت شبکه‌ای از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

معاون استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مفاهیم دینی موجود در ارتباط با حقوق کودک تصریح کرد: نظام حمایتی ما با این دیدگاه به کودکان توجه دارد و اخلاقاً خود را ملزم به رعایت این حقوق می‌داند و این جلسات شروعی برای راه جدید است.

ابوالفضل رفیعی با اشاره به اینکه قوانین در این حوزه به‌ طور کامل رعایت نمی‌شود، اضافه کرد: برای اینکه در استان بتوانیم حقوق لازم را برای کودکان تهیه کنیم، باید اولویت‌ها را شناسایی کنیم و با هم‌افزایی قوانین و تکالیف بررسی و پیگیری شود.

پست بعدی

نفوذ هکرهای نزدیک به ایران به حساب‌های مقامات پیشین رژیم صهیونیستی

س ژوئن 14 , 2022
اعتمادآنلاین| شرکت امنیت سایبری چک پوینت امروز، سه‌شنبه مدعی شد هکرهای ایرانی به حساب‌های ایمیل مقامات پیشین رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و توانسته‌اند با عملیات فیشینگ، اطلاعات و اسنادی را به دست بیاورند. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه یدیعوت آحارانوت، به ادعای شرکت چک پوینت، زیپی لیونی، وزیر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000