سفر رهبران اروپایی به تل‌آویو؛ هدف: جایگزینی گاز روسیه با منابع اسرائیل

اعتمادآنلاین|

اسرائیل در تلاش است تا بخشی از تولیدات گاز خود را روانه بازار اروپا کند که این روزها سخت به دنبال یافتن منابع جایگزین برای انرژی وارداتی از روسیه است.

به گزارش انتخاب، به نقل از ​یورونیوز، اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز و فردا در در اسرائیل خواهد بود. بر اساس اعلان دفتر خبری کمیسیون اروپا هدف از این سفر پیشبرد روابط میان اتحادیه اروپا و اسرائیل به خصوص در زمینه همکاری‌های مشترک در بخش انرژی خواهد بود. همچنین مساله بحران مواد غذایی و تحولات خاورمیانه از دیگر سرفصل‌های گفتگو با مقامات اسرائیلی طی این سفر خواهد بود.

خانم فن درلاین بعدازظهر امروز(۱۳ ژوئن) با یائیر لاپید، وزیر‌خارجه اسرائیل، دیدار خواهد کرد. خانم فن درلاین روز سه‌شنبه از دانشگاه بن گوریون دکتری افتخاری دریافت خواهد کرد و پس از آن برای ملاقات محمد اشتیه، نخست‌ وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، به رام‌الله خواهد رفت.

دیدار با خانم فن درلاین برای مقام‌های فلسطینی از لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است. تشکیلات خودگردان نیازمند کمک‌های مالی اتحادیه اروپا برای تامین کسری بودجه‌اش است.

در ادامه این سفر خانم فن درلاین عصر سه‌شنبه با اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهوری اسرائیل، دیدار خواهد کرد.

این سفر رسمی با بازدید رسمی او از یادواره قربانیان هولوکاست «ید وشم»، دیدار با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و حضور در یک کنفرانس خبری مشترک پایان خواهد یافت.

همچنین، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، نیز به طور همزمان در دیداری رسمی به اسرائیل سفر کرده است؛ سفری با محوریت انرژی و یافتن منابع جایگزین گاز روسیه.

این دیدارها فرصتی اقتصادی برای اسرائیل در بخش انرژی خواهد بود. اسرائیل در تلاش است تا بخشی از تولیدات گاز خود را روانه بازار اروپا کند که این روزها سخت به دنبال یافتن منابع جایگزین برای انرژی وارداتی از روسیه است. فرصتی اقتصادی برای صنعت گاز اسرائیل که پیش از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین چندان فرصت ظهور نداشت.

هرچند اسرائیل برای تحقق این فرصت با چالش‌های فنی نظیر کمبود زیرساخت‌های انتقال گاز و نیز معضل اختلاف بر سر میادین گازی با لبنان روبروست ولی امیدوار است که سهمی هرچند اندک در بازار آتی انرژی اروپا داشته باشد.

آنچه مسلم است اروپا در یک برنامه میان‌مدت به دنبال کسب استقلال کامل در حوزه انرژی از روسیه و تنوع‌بخشی به منابع تامین انرژی خود است. فرصتی که امکان سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های لازم را نه تنها برای اسرائیل بلکه دیگر تولیدکنندگان بالفعل و بالقوه انرژی را به همراه خواهد داشت.

به باور برخی تحلیل‌گران، بحران انرژی در اروپا تغییرات کلان ژئوپولیتیکی به همراه داشته و خواهد داشت؛ تغییراتی که از هم اکنون فراتر از مرزهای اتحادیه تا خاورمیانه و آفریقا نیز قابل مشاهده است.

چنان که خانم فن درلاین پس از دیدار از اسرائیل برای دیدار با مقامات مصر روز چهارشنبه به قاهره سفر می‌کند و سپس عازم اردن خواهد شد.

پست بعدی

تاوان سنگین قتل زن جوان در پی رابطه ممنوعه

د ژوئن 13 , 2022
اعتمادآنلاین| گریه‌های مردی که متهم است در پی رابطه با زنی جوان او را به قتل رساند و تصمیم داشت فرزندش را نیز بکشد نتوانست ناجی او شود. به گزارش اعتمادآنلاین، این مرد متهم است ۱۲ سال قبل وارد خانه زنی متاهل شده و بعد از به قتل رساندن او، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000