واکنش عضو هیات رییسه به کنار گذاشتن اسکوچیچ

اعتمادآنلاین|

خداداد افشاریان در مورد برگزاری کلاس‌های پیش‌فصل داوری فوتبال و فوتسال اظهار داشت: قرار است از 31 خرداد تا 5 تیر کلاس‌ مربوط به ناظران و داوران لیگ برتر فوتسال در بخش بانوان و آقایان زیرنظر پدروگالان، رئیس کمیته داوران فوتسال فیفا برگزار شود. ابتدا کار را با ناظران خانم استارت می‌زنیم و در ادامه ناظران مرد به کلاس ها می‌آیند. سپس کلاس داوران فوتسال برگزار می‌شود. پس از آن در اولین فرصت جلسه کمیته داوران تشکیل خواهد شد و در ادامه با دریافت برنامه بازی‌ها از سازمان لیگ همه کلاس‌های مربوط به داوری همه رده‌ها را با حضور مدرسان خوب به شکل حضوری برگزار خواهیم کرد.

به گزارش فارس، وی در خصوص انتقادات موعود بنیادی‌فر در روز مجمع فدراسیون فوتبال در خصوص امکانات مربوط به داوران مثل سیستم ارتباط رادیویی، VAR، لباس‌ها و حقوق عنوان کرد: بنیادی‌فر و هیچ‌یک از داوران ما حق مصاحبه کردن ندارند. البته اگر به متن حرف‌های او توجه کنیم، متوجه می‌شویم درست می‌گوید. هر چند از لحاظ پرداخت حق‌الزحمه داوران هیچ مشکلی با سازمان لیگ نداریم. اطلاع دقیقی از میزان حقوقی که داوران تا پایان فصل دریافت کرده‌اند ندارم اما اگر مطالباتی هم داشته باشند پرداخت خواهد شد. این پرداخت‌ها هم با نرخ جدید و افزایش 400 درصدی انجام شده است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اضافه کرد: همه می‌دانند درمورد VAR چه مشکلاتی در کشور ما وجود دارد اما حق با داوران است. داوران همه کشورها در کلاس‌های مربوط به این سیستم آموزش می‌بینند و ما هم سعی داریم قبل از شروع فصل جدید در صورت امکان نفرات خود را به کلاس‌های خارج از کشور اعزام کنیم تا داورانی که باید تأییدیه بگیرند با این اعزام‌ها موفق به دریافت مدرک شوند.

افشاریان تصریح کرد: در مورد سیستم رادیویی نیز بارها نامه زده و سازمان لیگ را مجبور کردیم تا به تیم‌ها اعلام کند باید در ورزشگاه خودشان چنین سیستمی داشته باشند. برخی باشگاه‌ها این کار را انجام دادند و سایر باشگاه‌ها هم ان‌شاءالله را انجام خواهند داد تا فصل جدید را با سیستم داوری خوب شروع کنیم.

وی در مورد اینکه آیا پس از عزل مهرداد سراجی از هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال میرشاد ماجدی فرد جدیدی را برای جایگزینی وی به اعضای هیأت رئیسه پیشنهاد کرده است توضیح داد:‌ هنوز جلسه‌ای تشکیل ندادیم اما به نظر می‌رسد در اولین جلسه ماجدی فرد مدنظرش را معرفی خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص انتقادات از برگزاری اردوی تیم ملی در قطر اظهار داشت: به اتفاقات این اردو اشراف آنچنانی ندارم. بهتر است بهرام رضائیان که با تیم در قطر است، میرشاد ماجدی و اعضای روابط بین‌الملل که چنین مسائلی را رصد می‌کنند پاسخگو باشند، اما در مورد انتقادات باید جای فدراسیون فوتبال و میرشاد ماجدی باشیم و سپس قضاوت کنیم. فدراسیون فوتبال بدهی‌های زیادی دارد و در این وضعیت ساماندهی تیم ملی و هزینه‌کرد برای اردوها نیاز به پول هنگفتی دارد. این مسائل کار را سخت کرده است. هرچند ماجدی به دلیل فنی بودن و ارتباطاتش با دولت، برای آماده‌سازی تیم ملی کم نخواهد گذاشت. شاید می‌توانستیم با توجه به رفتارهای قبلی، وضعیت اردوها را بهتر کنیم اما باید اجازه بدهیم ماجدی کارش را انجام بدهد. قطعا برای فیفادی بعدی اتفاقات خوبی می‌افتد.

افشاریان با اشاره به اینکه دولت باید برای حمایت از تیم ملی بیشتر پای کار بیاید تصریح کرد: همه بزرگمردان فوتبال و سیاسیون نسبت به آماده‌سازی تیم ملی حساسیت دارند اما باید این واقعیت را بدانیم وقتی پولمان را از فیفا دریافت نمی‌کنیم و بخش زیادی از مسائل مالی ابتر مانده است، تیم ملی با توجه به زمان محدودی که تا جام جهانی مانده نیاز به حمایت بیشتری دارد. نباید بحث فقط در حد حرف و سخنرانی باشد. دوستانی که در بدنه دولت هستند باید بیشتر کمک کنند تا مشکلات فدراسیون فوتبال و به ویژه تیم ملی حل شود تا مردم از فوتبال و نتایج تیم ملی در جام جهانی لذت ببرند.

وی ادامه داد: از همین تریبون استفاده کرده و خواهش می‌کنم دوستانی که پای کار هستند و حرف آخر را در سیاست و دولت می‌زنند کمک کنند تا لذت مردم از عملکرد تیم ملی به خاطر کم‌پولی و عدم برنامه‌ریزی مناسب گرفته نشود. اکنون بهترین زمان برای کمک کردن به تیم ملی است تا بتوانیم آینده این تیم را روشن ببینیم و در جام جهانی پشیمان نشویم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص انتقادات از عملکرد دراگان اسکوچیچ پس از بازی با الجزایر و اینکه خیلی‌ها اعتقاد دارند او گزینه مناسبی برای سرمربیگری در جام جهانی نیست اظهار داشت: تیم ملی ما با اسکوچیچ به جام جهانی رفت. دیدار با الجزایر دوستانه بود و ما هم در ماه‌های اخیر مسابقه‌ای برگزار نکرده بودیم. به همین دلیل نمی‌توانیم بازی با الجزایر را ملاک قضاوت در مورد اسکوچیچ بدانیم. البته در اولین جلسه هیأت رئیسه وسواس مردم را نسبت به مسائل تیم ملی و کادرفنی مطرح خواهیم کرد، اما تاکنون هیچ بحثی در مورد عوض کردن اسکوچیچ مطرح نشده و او همچنان به کارش ادامه خواهد داد.

پست بعدی

مافیا، پشت پرده حضور کودکان کار در جامعه

د ژوئن 13 , 2022
اعتمادآنلاین| علیرضا زاکانی روز دوشنبه در نخستین همایش ملی حمایت از کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده که در تالار وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین (ع)رفع حوائج خلق را نعمت نامیدند، گفت: کسالت و بی توجهی در خدمت به خلق، اسباب محرومیت از این نعمت را فراهم می‌کند. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000