یک خبر بد اقتصادی؛ کم فروشی بعد از اصلاح یارانه‌ها بیشتر شده است

اعتمادآنلاین|

مهدی اسلام‌پناه امروز در نشست مشترک سازمان استاندارد وسازمان تعزیرات در مورد پایه کم‌فروشی که در این سازمان برگزار شد، گفت: گلایه مردم از ما در بحث کم فروشی گلایه عالم‌گیر است و نیاز به تبیین ندارد، برابر آموزه‌های دینی کم فروشی بسیار مذمت شده است.

به گزارش فارس، رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: رواج این پدیده شوم در جامعه رواج بی تفاوتی نسبت به عدالت در اقتصاد کشور است و طبیعتاً می‌تواند پدیده‌های منفی اجتماعی را با خود همراه کند، این روزها پس از اجرای طرح اصلاح یارانه ها در کشور به همان نسبت که یارانه ها از کالاها برداشته شده کالاها با نرخ آزاد عرضه می‌شود و تصمیم دولت برای این بود که مابه‌التفاوت این نرخ به مردم در قالب یارانه پرداخت شود.

وی بیان داشت: از قدیم با کم‌فروشی مواجه بودیم، اما اکنون و بعد از تصمیم دولت در اصلاح یارانه‌ها این کم‌فروشی بیشتر شده و به عبارتی کم فروشی بیداد می‌کند و لذا در جلسه ستاد اقتصادی دولت پیوسته می‌بینیم که این موضوع محل سوال قرار می‌گیرد که رسیدگی به این مسأله وظیفه کیست؟ که البته خیلی هم روشن نیست که رسیدگی به مسأله کم‌فروشی به عهده سازمان حمایت یا سازمان تعزیرات است.

وی بیان داشت: سازمان استاندارد مرکز اندازه‌شناسی و اوزان دارد و لذا از دوستان خواستیم یک کار تحقیقی بر اساس اتکا به قانون انجام دهند که در طرح اولیه‌ای که در خصوص کم‌فروشی احصا شد، بصورت تصادفی از ۳۶۵ برند شناخته شده نمونه‌برداری انجام شد همه متوجه شدیم ۴۱.۳۵درصد بصورت تصادفی کم فروشی دارند.

وی با اشاره به اینکه موضوع کم فروشی بارز شده است، گفت: لذا وظیفه ما است تا با اتکاء به قانون و قرآن به این موضوع وارد شویم و اقدامات مشترکی را با کمک سازمان حمایت و تعزیرات در مورد مبارزه با کم‌فروشی انجام دهیم.

اسلام پناه اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد سازمان حاکمیتی و فرابخشی است و البته شاید این مسأله مطرح شود، چرا تاکنون اقدامی درباره کم فروشی انجام نشده که باید بگویم این موضوع ترک فعل بوده است و حالا ما وارد می‌شویم و با کمک سازمان‌های مربوطه این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی اظهار داشت: سازمان حمایت و تعزیرات در هر تصمیمی در این موضوع اثرگذار است و به نظرم سرمنشأ باید مدیریت شود و ادله لازم تذکر داده شود.

اسلام پناه بیان داشت: ما نقص قانون تبصره و ماده نداریم، اما نقص در عمل و اقدام داریم بسیاری از کالاها در زرق و برق ظواهر قشنگ وزنشان کم می‌شود.

وی بیان داشت: البته فعلا قصد نداریم که نامی از برندهایی که کم فروشی می‌کنند، ببریم اگر چه بر اساس قانون اجازه تعطیلی آنها را داریم، اما اهتمام ما این است که آنها بدانند که ما از این موضوع مطلع هستیم و این موضوع را به گوش جامعه می‌رسانیم.

پست بعدی

شاخص بورس 39 هزار واحد رشد کرد

د ژوئن 13 , 2022
اعتمادآنلاین| این روزها بازار سهام پس از چند روز روند اصلاحی، در مدار صعود و مثبت قرار گرفته بود اما این رشد امروز چشمگیر بود و یکی از علت‌های رشد بورس تصمیمات جدید بانک مرکزی است که روز گذشته به صرافی‌ها ابلاغ شد. به گزارش ایرنا، بانک مرکزی روز گذشته […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000