اولین واکنش مدیرعامل راه آهن به حادثه قطار مشهد-یزد

اعتمادآنلاین|

میعاد صالحی در برنامه صفحه اول درباره آخرین بررسی‌ها در موضوع سانحه ریلی اخیر اظهار داشت: کمیسیون بررسی حادثه راه آهن در حال جمع‌بندی است و حداکثر تا فردا یا پس فردا اطلاعیه اولیه منتشر می‌شود.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه از لحظه اول وقوع سانحه به همراه وزیر راه و شهرسازی در محل حادثه حضور یافتم، توضیح داد: در آن منطقه کارگاه موقت بهسازی وجود داشت منطقه ماسه گیر است و عملیات ماسه گیری و تعویض تراورس انجام می شد.

صالحی اضافه کرد: از ساعت ۱۲ شب تا ۴:۳۰ مسدودی خط در منطقه بوده است در ساعت ۴:۳۰ سرپرست کارگاه به ایستگاه عباس آباد تلفن گرام می‌زند و اعلام می‌کند که خط باز است و ایستگاه موقت دیگر فعالیت نمی‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اینکه چگونه بیل مکانیکی پس از اعاام باز شدن خظ حرکت می کند و مجددا روی خط قرار می‌گیرد و با آن بالای خط قرار می گیرد برای ما سوال است، لوکوموتیو با شیشه بیل برخورد میکند لکوموتیوران ترمز میزند اما حادثه رخ می دهد.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: بیل مکانیکی پس از تعطیلی کارگاه و اعلام سرپرست کارگاه دیگر نباید فعالیت می‌کرده است اما ظاهراً پس از آنکه کارگاه تعطیل شده و خط را از مسدودی باز کردند به راننده بیل دستور داده شده است تغییراتی را انجام دهد. برای ما سوال است همان فردی که عبور را آزاد کرده است چطور می گوید بیل روی خط بیاید؟

وی بیان کرد: این که بیل مکانیکی چگونه حرکت می کند و مجدداً روی خط قرار می‌گیرد و بوم آن بالای خط قرار می‌گیرد و مستقیم با لکوموتیو برخورد می کند برای ما سوال است.

وی اظهار کرد: سرعت غیر مجاز لکوموتیوران در آن ناحیه نیز مشکل ساز شده است. لکوموتیوران وقتی که برگه ای را تحویل می‌گیرد که تقلیل سرعت در آن قید شده، آن را امضا می‌کند اما متاسفانه با سرعت بالاتری رفته و شدت سانحه را تشدید کرده است.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: در سالهای اخیر نسبت به ورود تکنولوژی در حوزه ریلی سهل انگاری شده است؛ من چند ماهی است که راه آهن را تحویل گرفتم و میراث‌دار کم کاری قبلی ها هستم.

وی گفت: در خط آهن طبس سیستم ای تی سی وجود داشت ساعت ۱۲ شب تا چهار و نیم صبح در کل بلاک حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر و در بخش عملیات ۱۵ کیلومتر است اما وقتی که کارگاه جمع میشود از اول بلاک تا ۱۴۰ کیلومتر هم امکان‌پذیر است.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: همین لکوموتیوران قبلاً در همین مسیر تقلیل سرعت را رعایت کرده است اما چطور می شود که در روز حادثه رعایت نمی کند؟

وی با تاکید بر اینکه خط و ناوگان باید با هم مجهز و به روز سازی شود گفت: این امکانات تزریق نقدینگی می خواهد.

وی با تاکید بر اینکه باید بخشی از ناوگان به سرعت نوسازی شود، گفت: روزی که راه‌آهن را تحویل گرفتم در بهسازی خطوط مشکل داشتیم ۳ هزار میلیارد تومان برای بهسازی خطوط نیاز داریم. ما هزار میلیارد تومان در حوزه لکوموتیو و نگهداری به پیمانکار بدهکار بودیم.

مدیرعامل راه‌آهن اضافه کرد: در ایمنی ناوگان فرصت‌هایی را در سنوات گذشته از دست دادیم هفت ماه است که سکوت کرده‌ام و چیزی نگفته ام.عمر ناوگان لکوموتیو باری امروز متوسط ۳۵ سال و عمره مانوری خیلی بیشتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در سنوات گذشته باید قطارهای مسافری بهسازی می‌شد اما این کار انجام نشد.

وی بیان کرد: مدیرانی بودند در راه آهن در این طرف میز قرار داشتند و مسایلی را امضا کردند و الان آن طرف میز هستند، من میترسم برخی مسائل را بگویم که سرمایه اجتماعی ما در کشور کاهش یابد. برخی جیغ های امروز ناظر به قطع دست های همین افراد در چند ماه گذشته است همین افراد که می‌گویند ما مخالف بخش خصوصی هستیم در حالی که این طور نیست.

صالحی مجموعه صادرات، واردات و ترانزیت ریلی را چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تن اعلام کرد.

وی درباره واگذاری تراورس و توییتی که در این باره منتشر کرده است، گفت: قانون اصل ۴۴ در راه‌آهن در مقطعی اجرا شد، خصوصی سازی در دستور کار قرارگرفت و شرکت‌هایی از جمله تراورس و رجا واگذار شد.

وی اظهار کرد: در واگذاری وظایف تصدی‌گری را نباید به اهلش واگذار جرد تراورس تعمیر و نگهداری خطوط ریلی را برعهده داشت و با ایمنی سرکار داشت اما نتیجه خصوصی سازی در تراورس چه بوده است؟ پس از واگذاری تجهیزات قوی و پرسنل تخصصی شش هزار نفری داشت.

صالحی اظهار کرد: در طول این سال‌ها تراورس بهره ورتر شده است؟ خیر.خطوط بیشتری تعمیر و نگهداری کرده است؟ تراورس پس از واگذاری به خاک سیاه نشست و در نهم آذر ۱۳۹۹ با حکم دادگاه به راه‌آهن برگشت.

پست بعدی

مقدمه چینی روزنامه دولت برای گران کردن نان

ی ژوئن 12 , 2022
این زنجیره معیوب نشان می‌دهد رقابت در میان نانوایی‌ها وجود ندارد، در نتیجه نان‌ها بشدت بی‌کیفیت‌اند و مشکل عدم سیرکنندگی دارند، درصورتی که اگر این مشکل وجود نداشت، ۲۰ تا ۳۰ درصد از میزان مصرف نان کاهش می‌یافت.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000