آلمان سلاح‌ سنگین به اوکراین می‌دهد

اعتمادآنلاین|

آندری ملنیک سفیر اوکراین در برلین روز شنبه در گفت وگو با روزنامه اوکراینی «نوویه ورمیا» از تحویل اولین بسته کمک‌های نظامی آلمان در ۲۲ ماه ژوئن (۱ تیرماه) خبر داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از راشا تودی،وی افزود، انتظار می‌رود این بسته شامل هفت فروند توپخانه هویتزر باشد که اوایل ماه می(اردیبهشت) از سوی کریستین‌لامبرشت وزیر دفاع آلمان وعده آن به کی‌یف داده شده بود.

آلمان نازی در سال ۱۹۴۱ در همین تاریخ به اتحاد جماهیر شوروی حمله کرده بود. اوکراین یکی از نخستین بخش‌هایی شوروی بود که توسط نازی‌ها مورد حمله قرار گرفت.

ملنیک در مورد انتخاب تاریخ از سوی آلمان اظهارنظر خاصی نکرد. وی در ادامه مصاحبه‌ گفت: در پایان ماه جولای (مرداد) این کشور ۱۵ فروند سامانه پدافند هوایی »گپارد« و در ماه بعد نیز همین تعداد را تحویل خواهد گرفت.

وزارت دفاع آلمان پیشتر برنامه‌های خود را برای ارسال ۱۵ فروند گپارد به اوکراین اعلام کرده بود. برلین تقریباً از شروع جنگ روسیه و اوکراین ارسال سلاح‌های سبک را به کی‌یف آغاز کرد ولی تا کنون سلاح سنگین به این کشور ارسال نکرده بود.

سیاست دولت آلمان برای عدم ارسال سلاح‌های سنگین به شدت از سوی کشورهای اتحادیه اروپا و حتی هم حزبی‌های اولاف شولتز مورد انتقاد قرار گرفته بود.

پست بعدی

کنایه صمد نیکخواه به کادر فنی تیم ملی نوجوانان برای تراشیدن سر بازیکنان

ش ژوئن 11 , 2022
اعتمادآنلاین| هفته گذشته بود که تراشیدن سر بازیکنان تیم ملی بسکتبال نوجوانان خبر ساز شد. این اتفاق با نظر کادرفنی بود و محسن شاه‌علی سرمربی تیم ملی اعلام کرد این کار به دلیل تلف نشدن وقت بازیکنان برای درست کردن موهایشان صورت گرفته است. ​به گزارش فارس، در همین رابطه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000