دو کشتی یونانی‌ها را توقیف کردیم، با زبان بی‌زبانی گفتند ما غلط کردیم/ یونانی‌ها باید کشتی ایرانی را با خسارت توقیف بازگردانند

اعتمادآنلاین|

سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قم با اشاره به لغو توقیف نفتکش کشورمان از طرف یونان، خاطرنشان کرد: یونان در یک دزدی آشکار، کشتی ایرانی را توقیف کرده بود، اما در برابر توقیف دو کشتی یونانی توسط سپاه سرافراز، در کمال سرافکندگی حکم خود را لغو کرده و با زبان بی زبانی گفتند ما غلط کردیم.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه آنها باید کشتی ایرانی را با خسارت توقیف آن به کشورمان بازگردانند تا برای بازگشت کشتی‌های آنها تصمیم بگیریم، اظهار داشت: این زبان انقلاب ما و برخاسته از روح بلند امام راحل(ره) و جان برکفان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران است و همه باید بدانند که دوران بزن دررو تمام شده و اگر یکی بزنند دو تا میخورند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسأله حج و آثار فردی، اجتماعی و بین المللی آن را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تزکیه نفس، انسجام و وحدت امت اسلامی، گسترش فضای معنویت در جامعه و ترس دشمنان از توطئه های خود با مشاهده جلوه و شکوه مراسم حج مسلمانان، از جمله آثار برگزاری مناسک حج است، گرچه نظام سلطه برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان تلاش می کند.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، تصریح کرد: ایشان بر عدم بازگشت سیاست و سبک زندگی غربی تأکید کردند، همچنین بر افشای دروغگویی دشمنان و وظیفه ما این است که هر حرف و پیامی را ابتدا بدانیم از طرف دوست است یا دشمن و آنگاه در برابر آن موضع گیری کنیم.

حسینی بوشهری با بیان اینکه نباید مشکلات کشور به گونه ای جلوه داده شود که اصل و اساس انقلاب زیر سؤال برود و معضلات باید با کمک همه مردم و مسؤولان برطرف شود، گفت: سرمایه ایمانی مردم ظرفیت عظیمی برای حفظ استقلال و تمامیت کشور است و مردم همواره به دشمنان و بدخواهانی که به دنبال تضعیف ولایت و نظام اسلامی بوده اند، پاسخ قاطع داده اند.

وی با تبریک میلاد امام رضا(ع) ایشان را شخصیتی جامع و جمع صفات متضاد دانست و گفت: تمامی این جلوه های اخلاقی همه در محور «کار برای خدا» بوده و ما نیز باید تلاش کنیم کار و تلاش و خدمت و گفتار و رفتارمان، از محور «خدایی بودن» فاصله نگیرد و جوانان باید در رابطه با زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اطلاع و آگاهی بیشتری داشته باشند.

خطیب جمعه قم در پایان با ابراز تأسف مجدد از حادثه متروپل و قطار مشهد ـ یزد، خاطرنشان کرد: از مسؤولان می خواهیم همانطور که پای کار آمده اند و در این حوادث به خوبی حضور یافته اند، زیرساخت های کشور در حوزه های مختلف را به گونه ای فراهم کنند که دیگر شاهد این حوادث تلخ در سراسر کشور نباشیم.

پست بعدی

ریشه مشکلات اقتصادی امروز در عوامل غیر اقتصادی است

ج ژوئن 10 , 2022
اعتمادآنلاین| گروهی از اقتصاددانان کشور در تحلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور و سیاست جراحی اقتصادی بیانیه ای صادر کردند بسم الله الرحمن الرحیم ریشه مشکلات اقتصادی امروز در عوامل غیر اقتصادی و اصلاحات اقتصادی کشور نیازمند افق گشائی و بهبود حکمرانی است. مردم شریف ایران، هم میهنان عزیز با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000