دشمن بداند نسخه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نسخه مقاومت است

اعتمادآنلاین|

سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی بیان کرد: همه باید خود را در حریم ذات مقدس ربوی ببینیم. در همه عرصه‌ها چه در عرصه فردی، خانوادگی، اداری، سیاسی و چه در سایر عرصه‌ها تقوا جای بحث دارد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) و امامان ما سفارش فوق‌العاده‌ای به زیارت امام رضا (ع) داشته‌اند، امام رضا (ع) می‌فرمایند کسی که با وجود دور بودن من از مدینه به زیارتم بیاید سه جا به داد او می‌رسم؛ جای اول وقتی است که پرونده‌ها را به دستمان می‌دهند، جای دوم مکانی است که از مو باریک‌تر و از شمشیر تیزتر بوده و از روی جهنم می‌گذرد و جای سوم زمانی است که می‌خواهند اعمال بندگان را بسنجند. کسی که به امام رضا (ع) معرفت داشته باشد قطعا مورد شفاعت او قرار می‌گیرد یک بعد این معرفت این است که ما توجه داشته باشیم که به زیارت امام زنده می‌رویم و نه به زیارت امام مرده. باید باور کنیم امام معصوم ما را رصد می‌کند نه تنها ظاهر بلکه باطن ما را نیز می‌خواند از ساعتی که از خانه برای زیارت امام رضا (ع) راه افتادیم امام رضا (ع) منتظر زائران خود است.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه اظهار کرد: نکته سوم شناخت اخلاق و کردار امام رضا (ع) است، باید سعی کنیم تا رنگ امام رضا (ع) بگیریم، راوی می‌گوید هیچ‌وقت ندیدم که امام رضا (ع) به کسی نیش بزند هیچ‌گاه ندیدم امام رضا (ع) به کسی جفا کند امام رضا (ع) کم‌خواب بود و شب زنده‌داری زیادی داشت. خیلی روزه می‌گرفت و مقید بود، حداقل ماهی سه روز را روزه‌ می گرفت، فراوان احسان می‌کرد و تاکید داشت تا کسی متوجه نشود. چنین زیارتی کلاس اخلاق، تربیت و انسان سازی می‌باشد.

پست بعدی

دیدار کم سابقه وزرای دفاع آمریکا و چین در سنگاپور

ج ژوئن 10 , 2022
اعتمادآنلاین| تلویزیون دولتی چین اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور و وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا امروز جمعه در حاشیه نشست امنیتی «شانگری لا» در سنگاپور دیدار و رایزنی میکنند. به گزارش فارس، این اولین دیدار «لوید آستین» رئیس پنتاگون با «وی فنگ» وزیر دفاع چین از زمان روی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000