نشست شورای وزیران خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی در ایروان آغاز به کار کرد

اعتمادآنلاین|

نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) به میزبانی ایروان پایتخت ارمنستان و با ریاست «آرارات میرزویان – Ararat Mirzoyan» وزیر امور خارجه این کشور امروز – جمعه – آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «آرمن پرس» ارمنستان، دستور کار این نشست که ریاست دوره ای آن به عهده ارمنستان است، در ابتدا به صورت محدود و پس از آن در شکلی گسترده برگزار خواهد شد. مسائل مربوط به امنیت بین المللی و منطقه‌ای و تقویت مکانیسم‌های واکنش به بحران دستور کار سازمان پیمان امنیت جمعی است.

پس از آن، وزیر امور خارجه ارمنستان و «استانیسلاو زاس – Stanislav Zas» دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی کنفرانس مطبوعاتی مشترک خواهند داشت.

به نوشته آرمن پرس، انتظار می‌رود ارمنستان طرح مشورتی ۲۰۲۲ – ۲۰۲۴ نمایندگان کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در خصوص سیاست خارجی و نیز دفاعی و امنیتی را به امضا برساند.

رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در نشست اردیبهشت ماه مسکو اعلام کردند که امنیت مرزهای کشورهای عضو این سازمان با افغانستان و مناطق دیگر را تقویت می‌کنند.

سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی یکی از سازمان‌های فعال رزمی و چندمنظوره در حوزه آسیای میانه و قفقاز است. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توان سیاسی، اقتصادی و رزمی فدراسیون روسیه کاهش یافت. روسیه با هدف بالابردن ظرفیت‌ها و متحد نگه داشتنِ کشورهای عضو پیشین، چنین سازمانی را پایه‌گذاشت.

قرقیزستان، بلاروس، قزاقستان، روسیه، تاجیکستان و ارمنستان عضو این سازمان هستند.

یکی از دیگر اهداف عمده سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی، محدود کردن زمینه گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و نفوذ ایالات متحده آمریکا در حوزه کشورهای همسایه و متحدان پیشین آن است.

پست بعدی

نیمه دوم تیرماه زمان جدید واریز سود سهام عدالت

ج ژوئن 10 , 2022
اعتمادآنلاین| سهام عدالت از جمله دارایی هایی است که بخش عمده ای از افراد کشور آن را در اختیار دارند و همین مساله سبب شده تا برخی در زمینه سوء استفاده از آن اقدام کنند. به گزارش فارس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000