سیاست بایدن و ترامپ در قضیه فلسطین فرقی ندارد

اعتمادآنلاین|

«حسام زملط» که در جمع معترضان در لندن صحبت می‌کرد، گفت: دونالد ترامپ فهرست تمام خواسته‌های جریان راست افراطی در اسرائیل و (بنیامین) نتانیاهو را برآورده کرد؛ سپس بایدن آمد و هیچ اقدامی برای جبران اقدامات او نکرد. در واقع اجازه داد تا اسرائیل هر جنایتی را که می‌خواهد در فلسطین صورت دهد.

به گزارش ایرنا، وی بر همین اساس تصریح کرد که مردم فلسطین امیدی به اقدام واشنگتن و دولت‌های غربی برای برخورد با جنایات وحشیانه اسرائیل ندارند.

سفیر فلسطین سپس از نحوه پوشش اخبار جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی توسط رسانه‌های جریان اصلی در غرب انتقاد کرد و گفت آن‌ها در این بی عدالتی که طی ۷۴ سال گذشته علیه مردم فلسطین جریان داشته مقصر هستند.

این دیپلمات فلسطینی به عنوان نمونه اشاره کرد شبکه بی‌بی‌سی که در خدمت منافع دولت انگلیس فعالیت می‌کند شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار پیشین الجزیره را در نتیجه درگیری نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینی گزارش و این احتمال را مطرح کرد که او ممکن است براثر حملات فلسطینی‌ها کشته شده باشد.

زملط گفت که این شبکه می‌توانست برای انعکاس واقعیت، روایت افراد نزدیک به خانم ابوعاقله را منعکس کند که از همان ابتدا اعلام کردند نامبرده هدف حملات نیروهای اسرائیلی قرار گرفته است. وی سپس به این اصل اشاره کرد که اولین برداشت از یک خبر آخرین برداشت از آن رویداد است. «مردم ۱۰ روز دیگر دوباره پیگیر ماجرا نمی‌شوند. اولین برداشت شرط است و همیشه اولین خبر رسانه‌های غربی غلط مخابره می‌شود»

وی ادامه داد؛ رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند که فلسطینیان و اسرائیلی ها بایکدیگر درگیر هستند. کدام درگیری؟ طرف مهاجم کیست؟ اشغال‌گر کدام است. چرا بی‌بی‌سی یکبار اعلام نمی‌کند که قدس شرقی توسط اسرائیل اشغال شده و اقدامات آن‌ها خلاف موازین بین‌الملل است.

سفیر فلسطین در ادامه اظهاراتش وعده داد که فلسطین به لطف مقاومت مردم و اراده خداوند از چنگال رژیم آپارتاید اسرائیل آزاد خواهد شد. او گفت: ما امید چندانی به حمایت دولت‌ها نداریم اما امیدواری زیادی داریم که جنبش مردم فلسطین به زودی به ثمر خواهد نشست.

وی افزود: فراموش نکنید که در ماجرای آفریقای جنوبی هم دولت‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس با درخواست ها برای تحریم‌ این رژیم آپارتاید مخالف بودند تا فشارهای مردم در سراسر جهان اثر گذاشت.

زملط بر همین اساس گفت: فشارها علیه اسرائیل هم به رغم همدستی رسانه‌ها و دولت‌های غربی و تلاش برای پنهان کردن صدای فلسطینیان در شبکه‌های اجتماعی رو به افزایش است و واقعیت بزودی ظهور خواهد کرد.

پست بعدی

افزایش حدود ۶۰ درصدی حقوق اکثر بازنشستگان، منطقی است

پ ژوئن 9 , 2022
اعتمادآنلاین| ​نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی دولت اظهار کرد: این‌که بازنشستگانی که درآمد پایین داشتند، به‌عنوان اکثریت بازنشستگان تامین اجتماعی، اکنون با افزایش حدود ۶۰ درصدی، کمتر از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000