بشار اسد به ترکیه هشدار داد

اعتمادآنلاین|

«بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه «روسیا الیوم» تأکید کرد : روسیه در معرض جنگ است که من آن را به توسعه پیمان آتلانتیک شمالی -همانطور که برخی این گمان را دارند ربط نمی‌دهم. این جنگ حتی قبل از کمونیسم و قبل از جنگ جهانی اول متوقف نشد. این یک جنگ مستمر است و روسیه به عنوان بخشی از توازن بین‌المللی در اینجا نقشی مهمی دارد.

به گزارش تسنیم، رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه ارتش این کشور در جریان درگیری دو سال قبل با ارتش ترکیه‌ خساراتی را به آن وارد کرد، تاکید کرد: سوریه در برابر هرگونه حمله ترکیه به خاکش مقاومت خواهد کرد.

بشار اسد در ادامه افزود: ما می‌توانیم به روسیه از زاویه متحد بنگریم که اگر در این نبرد پیروز شد و اگر جایگاه سیاسی این کشور در صحنه جهانی قوی‌تر شد، برای ما برد محسوب می‌شود. از سوی دیگر قدرت روسیه امروز به منزله ترمیم و بازگرداندن توازن بین‌المللی از دست رفته است؛ حتی اگر این بازگردانی جزئی باشد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: «این توازن که ما به دنبال آن هستیم، در درجه اول بر کشورهای کوچک بازتاب خواهد داشت که سوریه یکی از آن‌هاست».

وی افزود: اگر تهاجمی صورت گیرد، مقاومت مردمی نیز در درجه اول وجود خواهد داشت و البته در مناطقی که ارتش سوریه در آنجا حضور دارد. ارتش در همه نقاط سوریه حضور ندارد. اگر وضعیت نظامی اجازه مقابله مستقیم را بدهد، مطمئنا ما این کار را خواهیم کرد. از دو و نیم سال پیش برخوردهایی میان ارتش سوریه و ارتش ترکیه رخ داده که ارتش ما توانست برخی از اهداف ترکیه را که وارد خاک سوریه شدند، منهدم کند».

دفتر ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که این مصاحبه به طور کامل از شبکه‌های این کشور و همچنین شبکه «روسیا الیوم» امشب ساعت هشت به وقت محلی پخش خواهد شد.

پست بعدی

ادعای بلومبرگ: کره شمالی ۶۵۰ میلیون دلار برای برنامه موشکی خود هزینه کرده است

پ ژوئن 9 , 2022
اعتمادآنلاین| پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی مدعی شد کره شمالی در شرایطی که در حال حاضر در حال مبارزه با ویروس کرونا است و با کمبود شدید مواد غذایی روبروست، در سال جاری میلادی بیش از ۶۵۰ میلیون دلار برای انجام آزمایشهای موشکی هزینه کرده است. به گزارش ایرنا، بر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000