ادعای بلومبرگ: کره شمالی ۶۵۰ میلیون دلار برای برنامه موشکی خود هزینه کرده است

اعتمادآنلاین|

پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی مدعی شد کره شمالی در شرایطی که در حال حاضر در حال مبارزه با ویروس کرونا است و با کمبود شدید مواد غذایی روبروست، در سال جاری میلادی بیش از ۶۵۰ میلیون دلار برای انجام آزمایشهای موشکی هزینه کرده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش، داده های آماری موسسه تجزیه و تحلیل دفاعی کره نشان می دهد دولت پیونگ یانگ در سال جاری میلادی حدود ۴۰۰ میلیون تا ۶۵۰ میلیون دلار برای ساخت و آزمایش ۳۳ موشک هزینه کرده است.

مقام‌های رسمی کره جنوبی و آمریکا معتقدند، نشانه‌هایی از ساخت و سازهای جدید در تنها سایت آزمایش هسته‌ای کره شمالی که از سال ۲۰۱۸ به شکل رسمی تعطیل شده بود مشاهده کرده‌اند که نشان می‌دهد ممکن است پیونگ یانگ در حال آماده‌سازی برای از سر گرفتن آزمایش سلاح‌های هسته‌ای باشد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه‌هایی برنامه‌های سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی را ممنوع و تحریم‌های بسیاری را علیه این کشور اعمال کرده است.

آمریکا در ماه گذشته سعی کرد تحریم‌های جدیدی در شورای امنیت علیه کره شمالی وضع کند که این اقدام با مخالفت چین و روسیه ناکام ماند.

به گفته سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، این کشور در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۱ موشک بالستیک پرتاب کرده که بیشترین موشک بالستیکی است که تاکنون در یک سال پرتاب کرده و از رکورد قبلی خود که آزمایش ۲۵ موشک در سال ۲۰۱۹ بود، فراتر رفته است.

وزارت امورخارجه آمریکا ماه گذشته ادعا کرد که این کشور از گزارش‌هایی مبنی بر آمادگی کره شمالی برای انجام آزمایش هسته‌ای آگاه است.

پست بعدی

چرا آمار اجساد حادثه قطار مشهد-یزد دقیق نیست؛ احتمال کاهش تعداد فوتی‌ها!

پ ژوئن 9 , 2022
تسنیم نوشت: مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد با بیان اینکه آمار غیررسمی اعلام شده بر اساس تعداد کاورهای باقی‌مانده اجساد بوده است گفت: تعداد جانباختگان حادثه قطار مشهد به یزد کمتر از آمار اعلامی غیررسمی است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000