هشدار چین درباره تامین سلاح برای اوکراین

اعتمادآنلاین|

«دائی بینگ» نماینده دائمی چین در سازمان ملل متحد همچنین گفت جامعه جهانی نباید تلاش برای کاهش خشونت جنسی و قاچاق انسان را متوقف کند.تنها از طریق آتش بس و بازسازی صلح در اوکراین می توان بر ترومای مشکلات زنان و کودکان در این کشور فائق آمد.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه خبری «سوث کرین نیوز»، وی در جلسه شورای امنیت پیرامون خشونت جنسی و قاچاق انسان در جنگ اوکراین افزود: «جامعه جهانی باید با همکاری هم مذاکرات صلح را بهبود بخشند و روسیه و اوکراین را ترغیب کنند تا به میز مذاکره بازگردند.»

این دیپلمات چینی در سخنانش تاکید کرد تامین سلاح برای اوکراین و یا اعمال تحریم و فشار بر روسیه مشکلی را حل نخواهد کرد و تنها به گسترش جنگ دامن می زند. مردم در اوکراین و دیگر کشورهای در حال توسعه نباید هزینه ای برای مسائل ژئوپولتیک و یا مقابله و رودررویی کشورها بدهند. در زمانه ای که انسان ها منافع مشترک دارند و امنیت جهانی تفکیک ناپذیر شده است، هیچ کشوری نمی تواند و نباید به دنبال امنیت مطلق برای خودش با هزینه کردن امنیت کشورهای دیگر باشد.

او همچنین افزود چین از روحیه انسان دوستانه کشورهای همسایه اوکراین برای حمایت از جنگ زدگان این کشور تقدیر کرد.

از زمان آغاز جنگ و حمله روسیه به اوکراین ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اوکراینی به عنوان پناهنده از مرزهای این کشور به کشورهای همسایه وارد شدند که اکثریت شان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

پست بعدی

بی‌سوادی عامل اصلی افزایش فقر در افغانستان است

س ژوئن 7 , 2022
اعتمادآنلاین| همزمان با بسته‌ماندن مدارس متوسطه و دبیرستانهای دختران در افغانستان، انس حقانی، یک عضو برجستۀ گروه طالبان می‌گوید که در کنار بی‌کاری و جنگ، بی‌سوادی از عوامل عمدۀ فقر در این کشور است. به گزارش ایرنا، به گزارش منابع افغانی، حقانی این اظهارات را امروز در یک نشست خبری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000