علی مرادی: از فدراسیون وزنه برداری نمی‌روم!

اعتمادآنلاین|

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: از فدراسیون نمی روم و باید به مجمع احترام بگذاریم چرا که مجمع تصمیم گیرنده است.

به گزارش ایسنا، علی مرادی در جمع خبرنگاران در مورد اخراج سرمربی تیم ملی وزنه برداری اظهار کرد:‌ سرمربی تیم ملی چند وقتی بود که اعلام می‌کرد شرایط اردویی خوب نیست. شرایطی را اعلام می کرد و ما سعی می‌کردیم آن را اصلاح کنیم. در برخی از موارد در مورد برخی از ورزشکاران که باید باشند یا نباشند هم اظهار نظر فنی می‌کرد. به هر حال باید شرایط را عادلانه برای همه مهیا کنیم. او اظهار نظرهای خود را داشت. در نهایت هم آنطور که سرمربی اظهار می‌کرد به ورزشکاران گفته در اردو بمانند تا من رییس فدراسیون با آنها صحبت کنم اما ظاهرا ورزشکاران به حرف او هم توجهی نکرده اند. در شرایطی که سرمربی یک قداست و احترامی دارد اما ورزشکاران آنطور که خود برخواه می گوید حرف او را هم قبول نکرده اند تا با هم بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم. برای اینکه خدایی نکرده حرمت او بیشتر از این خدشه دار نشود از او تشکر کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که تشکر بود یا اخراج؟ گفت: نه آنطور که شما می گویید نیست. دوستانه جدا شد و ما از او سپاسگزاریم. در سنوات گذشته زحمت های زیادی را برای ورزش کشیده است. برخواه عضوی از این ورزش است و نظراتی هم داشته که ما سعی کردیم نقطه نظرهای او را در حد توان اصلاح کنیم. اما بحث آب گرم استادیوم آزادی و چیلر استادیوم به فدراسیون وزنه برداری مربوط نیست. خراب شده بود و حالا دیروز بعد از چند مدت درست شد. ورزشکاران انتظار داشتند که اینها زودتر از این درست می شد. بحث تغذیه بوده که درست شده است. بحث مکمل های غذایی بود که ورزشکاران مطرح کردند که آنهم درست می‌گفتند. علی رغم این که وظیفه فدراسیون نیست اما با فدراسیون پزشکی ورزشی صحبت کردیم. حتی در سنوات گذشته هم همکاری های لازم را داشتیم و یا بخشی از مکمل‌های غذایی را تهیه می‌کردیم و یا خودشان تهیه می‌کردند. مکمل های غذایی آلودگی های زیادی دارد اگر خدایی نکرده موردی پیش بیاید چه کسی پاسخگو خواهد بود. پس مکمل ها را هم آماده کرده بودیم که همان روز تحویل بدهیم.

رییس فدراسیون وزنه برداری افزود: بحث فیزیوتراپ هم بود که اکنون در تیم ملی مستقر شده است. بحث ماساژور بود که اکنون مستقر شده. البته قبلا هم داشتیم. بحث حق الزحمه ورزشکاران بود که حقیقتا بگویم زمانی که اردو نداریم که نمی توانیم حق الزحمه پرداخت کنیم. ۱۵ نفر در اردو بودند که قبل تر هم ۲۲ نفر بودند. بعد که بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد اردوی جدید با ۱۵ نفر تشکیل شد. این اردو با هدف آماده سازی برای کشورهای اسلامی بود. ما باید تیم کاملی داشته باشیم که بتوانیم پوشش حق الزحمه را پرداخت کنیم. بسیاری از فدراسیون های ورزشی حق الزحمه ماهیانه نمی‌دهند اما ما خودمان را موظف می دانیم که زمانی که تیم فیکس شود برای کادر و ورزشکاران پرداخت کنیم. قرار بود دیروز رکوردگیری کنیم و براساس رکوردگیری ۱۰ نفر اصلی مد نظر انتخاب شود و نفرات فیکس شده را حق الزحمه بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سعید علی حسینی سرمربی شده است، گفت: ما دیروز جلساتی را با کادر جدید فنی برگزار کردیم. این موضوع را ان شاءالله بعدا اطلاع رسانی می کنیم. از مسئول قبلی روابط عمومی آقای جماعت تشکر کردیم و فرد دیگری مسئول روابط عمومی شده است. مسئول کمیته انضباطی را معرفی کردیم که یک حقوقدان است و وزنه بردار هم هست که شنبه اعلام می شود. در کنار اینها هم کادر فنی افرادی را انتخاب کرده اند. باید بگویم مقداری اختلافات فنی هم بین ورزشکاران با کادر فنی هم بوده است. در جلسه با کادر فنی کسانی که بیرون بوده اند را سعی کرده‌ایم که جذب شوند، تعدادی هم جوانان هستند که فکر می کنم فردا یا تا شنبه اسامی را معرفی می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون ۱۵ نفر ملی‌پوش قبلی را کنار گذاشته اید گفت: ما دعوت می کنیم باز، این نیست که بیرون باشند.

وی در مورد پناهندگی ورزشکاران و اعتراض خانواده ها گفت: ما هم شاکی هستیم. مگر دفعه های قبلی فدراسیون اعزام نمی کرد. همین نفرات را در دفعات قبل هم اعزام کردیم. اینکه یک نفر شب می‌خوابد صبح تصمیم دیگری می گیرد، تصمیم خودش است و حتی خانواده‌اش هم در جریان نبوده اند. به نظر من هم تصمیم اشتباهی گرفته است. کما اینکه نفراتی هم از همین مسیرها قبلا رفته اند تعدادی از آنها افسرده شده‌اند.

وی در مورد حرف بهداد سلیمی که گفته این مشکلات به مدیریت شما مربوط است حاضرید از فدراسیون بروید؟ گفت: نه. باید به مجمع احترام بگذاریم. مجمع تصمیم گیرنده است و این حرفها تشویق به شورش است. مگر در کشور مشکلات معیشتی وجود ندارد اما مردم با صبوری تحمل می کنند. اگر اعتراض مردم تبدیل به شورش شود، به نظر من خیانت است.

وی در ادامه در مورد اینکه بحث هتل ۵ ستاره را مطرح کردید و ورزشکاران شاکی شدند، در حالی که خانه های کشتی را آقای دبیر بازسازی کردند شما چرا در این مدت سالن و خوابگاه های وزنه برداری را بازسازی نکرده اید، گفت: آنجا انباری بوده، جایگاهی نبود که ورزشکاران استراحت و تمرین کنند، آنجا بازسازی شده است. مقداری مجددا بازسازی شد و باید پرسید چرا اکنون مجدد خراب شده است؟ کارها انجام شده، در خوابگاه ها هم افرادی هستند که در اختیار ورزشکاران هستند و فکر نمی کنم آنقدر مشکل باشد که اردوها را ترک کنند. ما شرایط مطلوب را آماده کرده بودیم و سعی می کنیم که باز هم فراهم کنیم. جایی ورزشکاران حق دارند و به آنها حق می‌دهم اما این شکلی هم نیست. رشته های دیگر هم این مشکلات را داشته‌اند. در مورد همین آب گرم تاسیسات پنج سالن را خود آقای دبیر هم به دنبالش رفت و درست کرد. اردوها مختل نشده است.

او در پاسخ به این پرسش که ۱۵ وزنه بردار را کنار گذاشته است، تصریح کرد: سرمربی تیم ملی از وزنه برداران خواسته بود که بمانند تا من با آنها صحبت کنم اما آنها رفته بودند. ما تعدای از نفرات بیرون اردو و جوانان را دعوت کردیم و بزرگسالان را هم دعوت می کنیم. اگر آمدند قدمشان سر چشم. من هماهنگ می کنم در روزهای زوج رسانه ها بیایند و فضا را ببینید و عادلانه نقد کنید. برخی رسانه ها نقد دارند که چرا مرادی سفر می رود. در واقع چون ما آنها(خبرنگاران) را به سفرها اعزام کردیم حالا باز انتظار دارند در اعزام ها باشند در حالی که منابع ما محدود است و نمی توانیم این کار را کنیم. اگر این کار را کنیم ناعدالتی است.

مرادی در پاسخ به این پرسش که منظور شما این است رسانه ها انتقاد می کنند چون در اعزام ها نیستند؟ گفت: برخی افراد این کار را می کنند و آدرس غلط می دهند. آن موقع روابط عمومی ما اطلاع می داد که چه کسی را ببریم و ما اقدام می‌کردیم. اکنون چون منابع محدود است اینکار را نمی کنیم.

او در خصوص اتفاقی که برای ایوب موسوی افتاده و افرادی به او حمله کردند، گفت: پیگیری کردیم و با او شخصا صحبت کردم. به پزشکی ورزشی نامه زدم که بحث درمان انجام شود. به او اعلام کردیم که از مراجع قانونی پیگیری کند. او چون بیمه شخصی نیست و بیمه ورزشی است هماهنگ می کنیم که از خدمات پزشکی ورزشی استفاده کند. از این موضوع ناراحت هستم. اتفاقا او می خواست به اردو برگردد. کاش نمی رفتند و می ماندند و شایستگی های خودشان را نشان می دادند. یک فدراسیون یک میلیارد پاداش می‌دهد اما من ندارم که این مبلغ را بدهم و باید عدالت رعایت شود و مشکلات هم حل شوند.

مرادی در پاسخ به این پرسش که منظور او فدراسیون فوتبال است؟ گفت: اسم نبرم بهتر است. البته آنجا به عکاس و آشپز هم پاداش داده اند که خود شما بهتر می‌دانید.

او در مورد بودجه فدراسیون وزنه‌برداری گفت: سال گذشته ۸۵ درصد از بودجه خود را گرفتیم که معادل ۹ میلیارد تومان بوده است و آن را هزینه استان ها و مکمل ها، اعزام های برون مرزی و حق الزحمه ورزشکاران کردیم. هزینه اعزام‌ها سنگین است و الان هزینه یک اعزام ۳ میلیارد تومان است. به من می‌گویند که سیاهی لشکر با خودم می‌برم در حالی که در یک اعزام فقط یک نفر پیشکسوت را مازاد بر نفرات اعزام کردیم. در همه اعزام‌ها افراد بر اساس ضوابطی که شورای برون مرزی در نظر گرفته اعزام می‌شوند.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه باید اسپانسر جذب کند تا بتواند منابع مالی فدراسیون را افزایش دهد، گفت: صد در صد درست است اما اسپانسرها به یکی دوتا رشته خاص توجه می‌کنند. پیگیری کردم و با اسپانسر هایی که به ورزش توجه می کنند، وارد مذاکره شدیم و آنها را دعوت کردم. موافقت اولیه انجام شد اما پس از آن نیامدند. اگر اسپانسر ورود کند مشکلات حل می‌شود.

مرادی در مورد اینکه خودش در پست‌های مهم انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری کاندیدا شده است، تصریح کرد: همه کشورها افرادی که امکان موفقیت دارند را در پست‌های مهم کاندیدا کرده اند و فقط آمریکا است که دو نماینده دارد و بقیه کشورها در پست های مهم یک نماینده دارند. ما در کمیته فنی و مربیان هم نفراتی را معرفی کرده ایم. البته به این معنی نیست که حتما رای می آوریم و باید آنجا برویم و صحبت و رایزنی کنیم. اگر افراد دیگری هم در فدراسیون بودند، همین کار را می‌کردند و قبلاً هم همین اتفاق افتاد. من دبیرکل آسیا بودم اما پس از آن دیگر من را به عنوان نماینده ایران معرفی نکردند و باعث شد این فرصت از دست برود و این پست به دست عرب‌ها بیفتد و الان هم هر چقدر رایزنی می کنیم و تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم آن نتیجه ای که مورد قبول مردم ایران است را به دست آوریم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک نیز گفت: در این مدت اخیر بداخلاقی هایی دارد صورت می‌گیرد که درست نیست. آقای صالحی امیری و وزیر زحمت زیادی برای ورزش کشیده‌اند و نباید برخی ها با بد اخلاقی آنها را تخریب کنند و مشکلاتی را به وجود آورند. امیدوارم انتخابات کمیته ملی المپیک به خوبی برگزار شود و هر کسی که می آید به ورزش ایران خدمت کند.

پست بعدی

وزیر کشور عراق: روزانه 2هزار زائر بدون روادید می‌توانند زمینی وارد عراق شوند

س ژوئن 7 , 2022
اعتمادآنلاین| احمد وحیدی، وزیر کشور ظهر امروز سه‌شنبه ١٧ خرداد ماه پس از دیدار با وزیر کشور عراق در محل وزارت کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز میزبان وزیر محترم کشور عراق بودیم و در این جلسه، درباره موضوعات متنوع از جمله درباره مسائل مرزی، تجارت، بازارچه‌های مرزی، توسعه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000