افزایش تنش در شبه‌جزیره کره؛ سئول و واشنگتن ۲۰ جنگنده به پرواز درآوردند

اعتمادآنلاین|

در حالیکه «وندی شرمن» قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی تهدید‌آمیز گفت که اگر پیونگ‌یانگ پس از گذشت پنج سال بار دیگر آزمایش اتمی انجام دهد، با واکنش واشنگتن و سئول و جهان روبه‌رو خواهد شد، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا امروز (سه‌شنبه) در ادامه نمایش قدرت برای کره شمالی، بیست جنگنده را بر فراز دریای غربی کره جنوبی به پرواز درآوردند.

به گزارش فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص گزارش کرد، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که نمایش هوایی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا شامل شانزده هواپیمای کره جنوبی از جمله جنگنده‌های رادارگریز «اف ۳۵-ای» و چهار جنگنده اف-۱۶ آمریکا بوده و هدف آن نمایش توانایی پاسخگویی سریع به اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی بوده است.

نمایش هوایی دو کشور کره جنوبی و آمریکا یک روز پس از آن انجام گرفت که این دو متحد، در مقابل آزمایش موشکی روز یکشنبه کره شمالی، هشت موشک سطح به سطح به سمت آب‌های شرقی کره جنوبی جنوبی شلیک کردند.

تحرکات کره جنوبی و آمریکا در حالی تشدید شده است که مقام‌های دولت ایالات متحده و کره جنوبی و کارشناسان کره شمالی چندین هفته است که می‌گویند، نشانه‌هایی از ساختمان جدید در «پونگی-ری»، تنها سایت آزمایش اتمی معروف کره شمالی، مشاهده شده است و این که پیونگ‌یانگ می‌تواند بزودی یک بمب را آزمایش کند. کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون بمب اتمی آزمایش نکرده است.

«وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) تصریح کرد که در صورتیکه کره شمالی آزمایش اتمی انجام دهد، با واکنش شدید و صریح ایالت متحده، کره جنوبی و جهان مواجه خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، شرمن در یک کنفرانس خبری پس از گفت‌وگو با «چو هیون دانگ» همتای کره جنوبی خود در سئول گفت: «هرگونه آزمایش اتمی نقض کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است (و) واکنش سریع و شدیدی برای چنین آزمایشی وجود خواهد داشت… من معتقدم که نه تنها کره جنوبی و ایالات متحده و ژاپن بلکه کل جهان به شیوه‌ای صریح و شدید پاسخ خواهند داد».

وی در ادامه افزود: «ما آماده‌ایم… و فردا (چهارشنبه) به بحث‌های سه جانبه (با کره جنوبی و ژاپن) ادامه می‌دهیم».

بامداد یکشنبه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، کره شمالی، یک فروند موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی شلیک کرد. گارد ساحلی ژاپن نیز گفت این پرتابه نامشخص که احتمالا موشک بالستیک است، به سمت دریای ژاپن شلیک شده است.

شلیک موشک بالستیک توسط پیونگ‌یانگ، هجدهمین قدرت‌نمایی کره شمالی در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) است که بعد از دستور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای لغو ممنوعیت خودخواسته بر آزمایش‌های موشکی و اتمی انجام می‌شود.

پست بعدی

در بالاترین سطح بر توسعه و تعمیق روابط با عراق تاکید داریم

س ژوئن 7 , 2022
اعتمادآنلاین| امیر آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «الغانمی» وزیر کشور عراق با اشاره به یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، گفت: در زمان حمله داعش به عراق جمهوری اسلامی ایران نه تنها امکانات و تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000