به دنبال جنگ با اسرائیل نیستیم

اعتمادآنلاین|

عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان بعد از دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان گفت: ورود کشتی یونانی به میدان گازی "کاریش" یک چالش بزرگ است؛ چراکه مرزهای دریایی هنوز ترسیم نشده است و معلوم نیست که این کشتی در منطقه تحت سیطره لبنان فعالیت می‌کرد یا در طرف مقابل.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپوتنیک، وی گفت: توافق میان رؤسای سه‌گانه انجام می‌شود و وزارت خارجه مهندس یا متخصصی در پرونده ترسیم مرزها ندارد.

بوحبیب از آغاز ارتباط با آموس هوکشتاین، میانجیگر آمریکا درباره ترسیم مرزها خبر داد و گفت که لبنان خواهان جنگ با رژیم صهیونیستی نیست.

پیش از این رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که اسرائیل خود را برای امکان حمله به سکوی گازی کاریش در دریای مدیترانه آماده می‌کند و می‌خواهد نسخه دریایی گنبد آهنین را به مرزی دریایی با لبنان منتقل کند.

رژیم صهیونیستی پیش از این از ورود کشتی به میدان کاریش در منطقه دریایی مورد مناقشه با لبنان برای آغاز استخراج گاز خبر داده بود.

پیشتر موریس سلیم، وزیر دفاع لبنان نیز هشدار داد که اقدامات اسرائیل نقض آشکار ثبات در منطقه جنوبی لبنان است.

پست بعدی

رونمایی جدیدترین محصولات و نرم‌افزارهای اپل

س ژوئن 7 , 2022
اعتمادآنلاین| اپل در کنفرانس طراحان جهانی که دومین رویداد سالانه مهم این شرکت است، به‌روزرسانی نرم افزاری برای آیفون، یک سرویس جدید پرداخت و جدیدترین مدل مک بوک ایر را رونمایی کرد. به گزارش ایسنا، در کنفرانس طراحان جهانی اپل این غول نرم افزاری داشبورد خودروی جدیدی را نمایش داد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000