نوجوان زنجانی مرگ مغزی به ۴ بیمار نیازمند به عضو زندگی بخشید

اعتمادآنلاین|

شهریار اماموردی افزود: زنده یاد " مرتضی رجبی" ۱۲ ساله ساکن روستای گوجه ییلاق از توابع خدابنده به علت سانحه رانندگی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافته بود اما به رغم تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان دچار مرگ مغزی شد.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیمار، تلاش پزشکان و پرسنل تلاشگر بیمارستان برای نجات وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی برای اهدای اعضا انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده، پس از تایید مرگ‌مغزی توسط تیم معالج، بیمار شب گذشته برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستانی در تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای چهار عضو بدن، چند هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ – شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

وی با قدردانی از تلاش کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان و واحد بی، آی. سی. یو بیمارستان آیت الله موسوی زنجان در حمایت و نگهداری بیمار تا اهداء عضو تلاش دارند، خاطرنشان کرد: پیش از این نیز در شرایط کرونایی همکاری جراحی اعصاب و تیم واحد اهدا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در تحقق این امر مقدس بسیار ارزشمند بوده است.

پست بعدی

عکس| گفتگوی جواد ظریف و سیدمحمد خاتمی در مراسم وداع با پیکر مرحوم سید محمود دعایی

د ژوئن 6 , 2022
تصویری از گفتگوی ظریف و خاتمی در مراسم وداع با پیکر مرحوم سید محمود دعایی در حسینیه جماران را مشاهده می کنید.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000