تنش‌ها باید کاهش یابد

اعتمادآنلاین|

برهم صالح، رئیس جمهور عراق امروز در کاخ السلام بغداد میزبان ایمن صفدی، وزیر خارجه اردن و سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از بغداد الیوم، رئیس جمهور عراق گفت: تمایل عراق به تحکیم روابط با مصر و اردن در زمینه‌های مختلف و گسترش آن از طریق تفاهم‌ها و چارچوب‌های همکاری‌های سه جانبه مورد توافق در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی و هماهنگی مواضع، با هدف برقراری امنیت و ثبات منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: داشتن امنیت و ثبات برای عراق و نیز موقعیت جغرافیایی آن در میان همسایگان، عاملی ضروری برای امنیت منطقه است.

برهم صالح افزود: «نیاز فوری به کاهش تنش‌ها و بحران‌های منطقه و انجام گفت‌وگوها برای حل مسائل باقی‌مانده جهت هموار کردن راه برای همکاری اقتصادی و تجاری به منظور مقابله با چالش‌های مشترک، امنیت، اقتصاد و بحران تغییرات آب و هوایی وجود دارد».

وزرای خارجه مصر و اردن هم بر تمایل کشورهایشان به برقرای امنیت و ثبات عراق و تقویت همکاری‌های مشترک تأکید کردند.

پست بعدی

مرحوم دعایی یک روحانی خستگی‌ناپذیر، مبارز، وارسته و ساده زیست بود

د ژوئن 6 , 2022
اعتمادآنلاین| در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی از مبارزان پیشتاز نهضت اسلامی، نماینده ولی فقیه و سرپرست موسسه اطلاعات، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام تسلیتی صادر کرد . به گزارش ایسنا، متن پیام به این شرح است: بسم الله الرحمن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000