انتصابات جدید در دولت ترکمنستان

اعتمادآنلاین|

«سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در نشست مشترک کابینه وزیران و شورای امنیت کشور پس از اعلام نتایج 5 ماهه سال جاری برخی از مقامات را به دلیل کم کاری و پاسخگو نبودن در امور دولتی از کار بر کنار کرد.

​به گزارش فارس، رئیس جمهور با برکناری «اسن مراد اورازگلدیف» از سمت معاون نخست‌وزیر در امور کشاورزی و صنعت، اعلام کرد که کار مدیریتی وی مطابق با الزامات دولت نبوده و پاسخگوی نیاز دولت در این زمینه نیست.

به ویژه، انتقادات مربوط به وضعیت مالی صنعت کشاورزی، تامین آب و احیای زمین را برجسته نمود.

در این راستا «آناگلدی یازمورادوف» که تا آن زمان مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی بود، به عنوان معاون جدید نخست وزیر در امور کشاورزی و صنعتی منصوب شد.

«آناگلدی یازمورادوف» در سال های 2008-2019 سمت های بالایی از جمله معاون نخست وزیر، وزیر کشاورزی و منابع آب، فرماندار منطقه آخال را بر عهده داشته است.

وی همچنین نامزد ریاست جمهوری ترکمنستان در انتخابات 2012 بود. او در آوریل 2022 به عنوان مشاور رئیس جمهور ترکمنستان در امور کشاورزی منصوب شد

«سردار بردی محمداف» در حکمی دیگر «چاری گیلیجف» را از سمت معاون نخست وزیر در امور بازرگانی برکنار و «باتر ​​آتدایف» را به این سمت منصوب کرد

«آتدایف» پیش از این، در سال 2011-2016، رئیس اتاق کنترل عالی ترکمنستان بود، در سال 2016 به دولت پیوست و در سال 2017 سمت دادستان کل ترکمنستان را دریافت کرد.

هم چنین «سردار بردی محمداف» به دلیل کوتاهی در کار و انجام نادرست وظایف به استاندار منطقه تاشائوز «نظرمراد نظرمرادوف» را توبیخ نمود.

معاون نخست وزیر همچنین موظف شد پیشنهاداتی را برای احداث مخزن و سایر موضوعات مدیریت آب در منطقه تاشائوز تهیه کند.

پست بعدی

حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی باز می‌شود

ی ژوئن 5 , 2022
اعتمادآنلاین| روزنامه اسرائیل هیوم، امروز (یکشنبه) نوشت که ریاض قرار است در ازای موافقت تل آویو با واگذاری جزایر «تیران» و «صنافیر» از مصر به عربستان سعودی، حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی باز کند. ​به گزارش فارس، به نوشته شهاب نیوز، در گزارش این روزنامه آمده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000