بخشی از انجمن حجتیه از طریق نفوذ بین مردم و حاکمیت و مردم فاصله می اندازند

اعتمادآنلاین|

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان پایبندی به آرمان‌های امام خمینی (ره) از سوی مسئولان جمهوری اسلامی در آستانه سی و سومین سالگرد رحلت ایشان، گفت: در کمال تاسف آن طور که مردم پای شعارها و فرمایشات امام(ره) آمدند، خیلی از مسئولانی که در ابتدای انقلاب در مسند کارها بودند باید اعتراف کنیم که اعتقادی به بخشی از نگاه حضرت امام نداشتند و باور نداشتند. امام به خاطر روح ملکوتی و خدایی و اعتقادی که به درگاه الهی داشت، پشتوانه اش همان بود و بس اما متاسفانه برخی مدیران ما از کسانی بعضاً انتخاب شدند که باورهای امام را باور نداشتند و به خاطر همین یا برخلافش حرکت کردند یا آن را ۱۰۰ درصد اجرا نکردند یا اینکه شاید حتی برعکس آن عمل کردند اما بی سر وصدا، یعنی نتیجه بخشی از این کم و کاستی هایی که در جامعه وجود دارد عدم پذیرش نگاه ۱۰۰درصدی امام در بحث های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و… است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: پیشنهادی که الان دارم و بر آن اصرار دارم بازخوانی نگاه و اندیشه های امام است، ما نیاز به این داریم که یک بازخوانی در این اندیشه‌ها شود، یعنی یک مرکزی حالا نه اینکه یک ساختار تازه‌ای ایجاد شود اما در قالب همین ساختارهایی که وجود دارد یک مرکزی یا گروهی برود به سمت مطالعه آثار و بیانات امام که اصلا امام چه می گفت و چرا بخشی از این‌ها اجرا نشد.

وی اضافه کرد: الان که انقلاب به یک بلوغی رسیده بعد از ۴ دهه و از نظر بدنه کارشناسی و نیروی انسانی هم یک کادر علمی، دانشگاهی و تحصیلات حوزوی در جایگاه خوبی قرار دارد، خوب است که برود مسیر انقلاب را بر مدار اندیشه های امام بازشناسی کند.

جعفرزاده در ادامه ابراز داشت: امام(ره) واقعا برای هر چیزی به دلیل درجه اجتهاد و نگاهی که داشت، برنامه داشت و من اعتقاد دارم بخش اعظمی از کاستی های امروز ناشی از عدم باور مدیران ماست، یعنی ما باید مدیرانی را داشته باشیم که بالاخره اندیشه های امام، انقلاب، نظام و شهدا را باور کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته رهبر معظم انقلاب واقعا فرزند بسیار خلف و خوب حضرت امام هستند و بخش اعظمی از راه ایشان را طی کرده اند اما الان باید سایر نهادهای پژوهشی و فرهنگی کمک کنند. ما الان ظرفیت علمی و تحصیلات تکمیلی و پژوهشی خوبی داریم و در اندیشکده‌ها مخزن خوب علمی و نیروی انسانی با کیفیت داریم. از نظر زمانی هم دیر نیست، مثلا همین الان می‌روند و دیدگاه های مولا علی(ع) یا سایر ائمه را بررسی می کنند. از رحلت امام که حدود ۳۳ سال گذشته است بنابراین بازنگری در اندیشه های امام را هم پیشنهاد، هم اصرار و هم توصیه.دارم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: تکیه گاه و پشتوانه امام مردم بودند، یعنی امام با توکل بر خدا فقط نگاهش به مردم بود. من عذرخواهی می کنم که با صراحت می‌گویم اکنون خیلی ها مردم را به زبان می آوردند اما اعتقاد به آن ندارند. من هنوز اعتقاد دارم بخشی از انجمن حجتیه با نفوذ در سیستم نهادهای انقلابی برای جدایی حاکمیت از مردم دارد تلاش می کند. این نگاه امام نبود و باید ریشه این انجمن حجتیه که دارد با ظاهر و پوشش دیگر عمل کرده و بین یاران امام، انقلاب و مردم فاصله می‌اندازد شناسایی شود.

وی افزود: امام نظر مردم را هرچه بود عمل می‌کرد، مسلم است که یک مواردی مانند احکام مسلم دین نباید به رأی گیری گذاشته شود اما در مسائل اجتماعی امام متکی بر نظر مردم بود.

جعفرزاده در اشاره به میزان اهمیت نگاه و رأی مردم در نظر امام خمینی(ره) به همه‌پرسی تعیین نوع نظام سیاسی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: در سال ۵۷ انقلاب پیروز شد، شاه رفته بود و همه چیز تمام شده بود اما امام ۱۲ فروردین، انقلاب را به رفراندوم گذاشت. این اقدام کار کوچکی نیست و شما هیچ کجای دنیا مشابه آن را نمی‌بینید. در حالی که امام خمینی مشروعیت انقلاب را علیرغم پایان فرآیند انقلابی و برگزاری جشن پیروزی و نهایی شدن کار به رفرداندوم گذاشت.

وی در پایان، گفت: چرا این نگاه برای برخی مسئولین ما الگو نیست، چرا در هر تصمیمی می‌گیرند مردم را حساب نمی‌کنند، من احساس می‌کنم ما قدری از نگاه و روش امام خمینی(ره) فاصله گرفتیم و نیاز داریم که برای نجات انقلاب و نظام به اندیشه های امام برگردیم.

پست بعدی

اسرائیل در یک وضعیت بی سابقه و بر سر دو راهی قرار دارد

ش ژوئن 4 , 2022
اعتمادآنلاین| نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: همگی در مقابل یک آزمون واقعی هستیم. آیا خواهیم توانست که اسرائیل را حفظ کنیم؟ به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نفتالی بنت عنوان داشت: اسرائیل یک سال پیش به یکی از سخت‌ترین لحظات انحطاط و فروپاشی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000