رایزنی تلفنی بلینکن با همتای عمانی درباره ایران

اعتمادآنلاین|

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه تلفنی با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان گفت‌وگو کرد و از تلاش‌های مسقط برای تقویت آتش بس در یمن و تمدید آن قدردانی کرد.

به گزارش فارس، بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن و همتای عمانی خود درباره موضوعات دیگر از جمله موضوع ایران و فرصت‌های همکاری درباره پرونده‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

«بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان چند روز پیش گفته بود که نمی‌تواند وجود مذاکرات محرمانه در سلطنت عمان میان ایران و آمریکا را تایید کند.

وی که با نشریه فرانسوی «لوفیگارو» مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوال خبرنگار این نشریه که پرسید آیا می‌تواند وجود مذاکرات محرمانه در سلطنت عمان میان ایران وآمریکا همانند مذاکراتی که در سال 2013 انجام شد را تایید کنید که وی پاسخ داد: «واقعا نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم».

وزیر خارجه عمان در ادامه گفت: «ما همواره خرسند هستیم که در صورت درخواست، کمک کنیم و امیدوارم که تحرک جدید برای تکمیل این توافق حاصل شود چون این موضوع نه تنها به نفع امنیت و ثبات منطقه بلکه همه جهان خواهد بود».

بدر بن حمد البوسعیدی گفت: «در مذاکرات کنونی (میان ایران و آمریکا) هنوز نقاط اختلافی وجود دارد که باید حل شود و امیدوارم که دولت کنونی آمریکا بتواند با دولت رئیس جمهور رئیسی به توافق برسد».

پست بعدی

زلزله حسینیه خوزستان را لرزاند

ش ژوئن 4 , 2022
اعتمادآنلاین| زلزله‌ای به بزرگی ۴ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و ۱۹ دقیقه و ۸ ثانیه امروز شنبه حسینیه در استان خوزستان را لرزاند. به گزارش ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. کانون این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000