رئیس جمهور با کارگران معدن مس سونگون دیدار کرد

اعتمادآنلاین|

سید ابراهیم رئیسی دقایقی بعد از ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در جریان 22امین سفر استانی دولت سیزدهم و استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌شرقی و نمایندگان استان در مجلس به عنوان نخستین برنامه سفر خود به آذربایجان‌شرقی، این فرودگاه را با بالگرد به مقصد مس سونگون به منظور بازدید از این معدن ترک کرد.

به گزارش فارس، معدن مس سونگون ورزقان یک درصد ذخیره مس دنیا و ۵۲ درصد ذخایر مس کشومان را در دل خود جای داده و معدنی واقع در یک منطقه کوهستانی در شمال‌غرب ایران بر روی کمربند مس جهانی با ذخیره بیش از یک میلیارد تن و ذخیره قابل استخراجی در حدود ۷۹۶ میلیون تن، معدنی بر روی ویرانه‌های روستای تخریب شده روستای سونگون در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۰ کیلومتری شهرستان ورزقان است که تخمین‌ها در مورد مجموع کل ذخایر قطعی، احتمالی و ممکن آن عددی در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن سنگ مس با عیار ۰/۶۱ درصد است.

گفتنی است، استقلال مس آذربایجان و افزایش تولید کنستانتره مس، راه‌اندازی واحد ذوب و ایجاد شهرک پایین‌دستی جزو مطالبات اصلی مردم استان به منظور جلوگیری از خروج سالانه ۲۴ هزار میلیارد تومان مس خام ( مس سونگون) از آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

پست بعدی

سلیمی‌نمین: امام خمینی ضامن آزادی‌های مشروع بود

پ ژوئن 2 , 2022
اعتمادآنلاین| پیروزی هر انقلاب، اولین مرحله از ثبات آن انقلاب است و معمولا مراحل استقرار و تثبیت نظام با تهدیدات خارجی و داخلی بسیاری مواجه خواهد شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، دسیسه‌ جریان‌های ضدانقلاب سبب شده بود کشور با وضعیت دشواری روبه‌رو شود. درحالی که فضای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000