حکومت قانون جنگل در افغانستان/ اگر با ما نباشی حکمت تیرباران است

اعتمادآنلاین|

منابع محلی در ولایت قندهار میگویند که نورزیی‌ها به اچکزیی‌ها هشدار داده‌اند که اگر با طالبان همکاری نکنند و با مخالفان این‌گروه هماهنگ شوند، صد تن از بزرگان آنان را تیرباران خواهد کرد.

منابع امروز چهارشنبه 11جوزا/خرداد، به خبرگزاری صدای افغانستان[پنجشیر نیوز] می‌گویند که عصر روز گذشته جلسه‌ی مشترک میان اقوام نورزایی و اچکزایی در این ولایت برگزار گردید که در آن سران اقوام پشتون ساکن در قندهار شرکت داشتند.

منبع می‌افزاید که این نشست در شهرستان سپین بولدک این ولایت برگزار گردیده بود، نورزایی‌ها که اکثرا وابسته طالبان هستند، به اچکزایی‌ها گفته‌اند که باید با طالبان همکار باشند. به اچکزایی‌ها نیز هشدار داده شده است که اگر با مخالفان طالبان هماهنگی کنند، بیشتر از صد تن بزرگان این اچکزایی را تیرباران خواهند کرد.

گفتنی‌ست که اختلافات قومی میان اچکزایی‌ها و نورزایی‌ها از گذشته وجود داشته است و این جلسات نیز در پی اختلافات مذکور برگزار گردیده بود.

قابل ذکر است که اچکزایی‌ها بیشتر حامی نظام گذشته اند و جنرال عبدالرازق فرمانده پیشین امنیه ولایت قندهار از شخصیت‌های مربوط به قوم اچکزایی‌ها می‌باشد.

پس از آنکه طالبان در آگست 2021 میلادی در قندهار مسلط شدند، گزارش‌ها وجود دارد که صدها تن از افراد وابسته به اچکزایی‌ها را در مربوطات سپین بولدک این ولایت تیرباران کردند و یا هم شکنجه و ناپدید ساختند.

اکنون که شرایط بر حاکمیت طالبان سخت شده، در پی کسب حمایت گروه‌ها و کتله‌های مردمی دیگر افتاده اند. امروز اچکزایی‌ها را با اجبار به حمایت طالبان فرا می‌خوانند، روزگذشته از مردمان بدخشان سربازگیری اجباری کردند.

پست بعدی

راه حل مزدورانه روسیه برای مقابله با غرب: ربودن مقامات اروپا!

پ ژوئن 2 , 2022
اعتمادآنلاین| اولگ موروزف، نماینده پارلمان روسیه دراظهاراتی عجیب پیشنهاد ربودن مقامات غربی و انتقال آنها به مسکو را در قالب یک آرزوی شخصی مطرح کرد. به گزارش یورونیوز، این سیاستمدار روس در گفتگو با تلویزیون دولتی کشورش گفت که آرزو دارد رهبران غربی هنگام سفر به کی‌یف، پایتخت اوکراین ربوده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000