انتقاد اولیانوف از طرح قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس

اعتمادآنلاین|

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش شامگاه چهارشنبه درباره احتمال صدور قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام واکنش نشان داد.

​به گزارش فارس، وی در پیامی توییتری نوشت: «شایعاتی وجود دارد که پیش‌نویس قطعنامه درباره ایران می‌تواند در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر روی میز قرار بگیرد».

وی در ادامه نوشت: «دو سوال در این زمینه مطرح می‌شود، 1. آیا چنین قطعنامه‌ای برای حفظ روابط میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مفید خواهد بود؟ 2. آیا این قعطنامه به احیای برجام کمک خواهد کرد؟ من تردید دارم».

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ادعا کرد که آمریکا و تروئیکای اروپایی قطعنامه‌ای پیشنهادی مشترک را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع برنامه هسته‌ای ایران ارائه دادند.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا و سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مشترک خود به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه دادند.

واشنگتن و تروئیکای اروپایی، مدعی شده‌اند که حل نشدن موضوعات مرتبط با مواد اورانیوم پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده، به شدت مایه نگرانی است.

این چهار کشور غربی همچنین ادعا کرده‌اند که «به دلیل همکاری ناکافی ایران» اختلافات و مسائل پادمانی همچنان حل نشده است.

آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در این پیش‌نویس قطعنامه از ایران می‌خواهند که «فوراً پیشنهاد آژانس برای تعامل بیشتر برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بپذیرد».

بنا بر ادعای رویترز، پیشنویس قطعنامه پیشنهادی مشترک آمریکا و این سه کشور اروپایی برای همه کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی ارسال شده است.

انتشار خبر رویترز درباره قطعنامه پیشنهادی واشنگتن، لندن، پاریس و برلین به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایطی صورت گرفته که قرار است نشست شورای حکام ششم ژوئن (۱۶ خرداد) برگزار شود.

پست بعدی

سه کشور اروپایی و آمریکا از به خواب زدن تعمدی خود دست بردارند

چ ژوئن 1 , 2022
اعتمادآنلاین| سعید خطیب زاده در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن شماره یک برجام، نفی‌کننده ان. پی. تی و تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه و شمال آفریقاست. به گزارش ایرنا، ما این را می‌دانیم جهان هم می داند. خطیب زاده افزود: زمان آن است […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000