به هر اقدام غیر سازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب می‌دهیم

اعتمادآنلاین|

سعید خطیب‌زاده در واکنش به موضع‌گیری وزارت امور خارجه فرانسه که با استناد به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفت، گفت: همانگونه که قبلا همه گفته شد، هر چند گزارش جدید آژانس به هیچ روی بازتاب‌دهنده واقعیت تعاملات ایران و این نهاد بین‌المللی نیست، اما اینگونه اظهارنظرهای شتاب‌زده و مبتنی بر جهت‌گیری‌های سیاسی نیز که همکاری‌های فنی گسترده و سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس را کاملا نادیده می‌گیرد، مداخله‌جویانه و بی‌ارزش است.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه شکل و ماهیت اظهارات و اقداماتی از این دست که در راستای عملیات روانی و فراهم آوردن زمینه اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران در آستانه نشست‌های شورای حکام آژانس صورت می‌گیرند، کاملا برای ما شناخته شده است، اظهار داشت: البته همزمانی و همنوایی چنین اظهاراتی با تحرکات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی، جای پای رژیم صهیونیستی را بیش از پیش در آنها پر رنگ می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به فرانسه تصریح کرد: همانطور که همواره به آژانس توصیه کرده‌ایم به مسیر همکاری‌های فنی وفادار بماند، به کشورهایی مانند فرانسه هم توصیه می‌کنیم از موضع‌گیری و مداخلاتی که باعث می‌شود همکاری‌ها از مسیر صحیح خودش خارج شود، اجتناب کرده و به جای آن به تعهدات پادمانی خود در خلع سلاح اتمی و نیز مسئول کردن رژیم آپارتاید اسرائیل که صدها کلاهک هسته‌ای را در اختیار دارد، عمل کنند.

خطیب‌زاده ادامه داد: برنامه هسته‌ای ایران تماما صلح‌آمیز است و ما طبیعتا به هر اقدام غیر سازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب را خواهیم داد و مسئولیت پیامدهای آن برعهده آنهایی است که به شورای حکام و گزارش مدیرکل به عنوان اهرم فشار و ابزار بازی‌های سیاسی علیه ایران نگاه می‌کنند.

پست بعدی

اعتراف به قتل خیالی کار دست مرد جوان داد

چ ژوئن 1 , 2022
تسنیم نوشت: مرد جوانی که تحت تأثیر مصرف مواد مخدر اعتراف کرده بود پسرخاله‌اش را به قتل رسانده است، صبح امروز برای تحقیقات تکمیلی به شعبه چهارم دادسرای امور جنایی منتقل شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000