تخریب بقایای ساختمان متروپل حدود سه ماه زمانمی‌برد

اعتمادآنلاین|

مصطفی متدین روز چهارشنبه افزود: مدت زمان تخریب برای ما مهم است ولی این عملیات باید با ایمنی کامل انجام شود.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه چند گزینه برای روش تخریب متروپل مطرح است، ادامه داد: انفجار سازه آخرین انتخاب ما خواهد بود چراکه بحث روانی موضوع را هم باید مدنظر قرار دهیم تا نگرانی برای شهروندان آبادان ایجاد نشود.

نماینده تام الاختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پروژه متروپل گفت: کارگروهی از مجرب ترین کارشناسان کشور در حال بررسی طرح تخریب ساختمان متروپل هستند تا این عملیات با ایمنی کامل اجرا شود و به کسی آسیبی نرسد.

وی افزود: یک دستگاه لودر ۷۵۰ معدنی امروز یا فردا به محل متروپل می‌رسد که البته برای فعالیت نیازمند فضای مناسب است؛ این لودر با هر بیل ظرفیت سه کامیون را تکمیل می‌کند.

شنبه آینده شیوه تخریب متروپل نهایی می‌شود

متدین کارگذاشتن مواد منفجره در زیر سازه را یکی از روش‌های تخریب عنوان وبیان کرد: کارگذاشتن پودر ترمیت زیر ستون‌ها یکی دیگر از روش‌ها است که در آن پودر فلز به نقطه ذوب می‌رسد و سازه فرو می‌ریزد.

وی استفاده از گوی را یکی‌ دیگر از روش‌های تخریب دانست و افزود: متاسفانه ایرادهای فنی زیادی در این ساختمان دیده می‌شود برای مثال در اقدامی غیر اصولی درون ستون‌های فلزی بتن به کار رفته است در نتیجه پودر ترمیت نمی‌توان استفاده کرد.

نماینده تام الاختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پروژه متروپل با بیان اینکه شنبه آینده روش تخریب نهایی می‌شود، درخصوص پیش بینی هزینه مورد نیاز برای تخریب متروپل گفت: هزینه تخریب متروپل بعد از تعیین روش تخریب مشخص می‌شود.

تخریب هشت پلاک ساختمانی برای ایجاد دسترسی به ساختمان متروپل

متدین با بیان اینکه ابتدای ریزش دسترسی به ساختمان از خیابان امیری وجود نداشت، بیان کرد: بعد از رایزنی با مالکان با همکاری فرماندار آبادان و استاندار خوزستان، هشت پلاک ساختمانی برای ایجاد دسترسی به ساختمان متروپل تخریب شد.

وی افزود: دستگاه‌ها با تخریب این ساختمان‌ها فضا و دسترسی بهتری برای آواربرداری پیدا کردند و عملیات تسریع یافت.

نماینده تام الاختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پروژه متروپل اظهارداشت: با وجود اسنقرار نقشه برداران در سه نقطه و رصد مداوم سازه، در قسمت جنوبی و جنوب شرقی احتمال ریزش وجود داشت که دستگاه‌های قرارگاه خاتم الانبیا این ریسک را پذیرفتند ‌و عملیات آواربرداری را آغاز کردند.

وی افزود: چند بار جابه جایی سازه رخ داد و تاکنون چهار بار دستور متوقف کردن کارگاه را صادر کرده‌ام چراکه اولویت ایمنی و حفظ سلامت نیروها است.

متدین بیان کرد: ماشین آلات در بخش‌های شمالی و شرقی با کمک منطقه آزاد، پتروشیمی، فولاد و سایر دستگاه‌ها وارد عمل شدند وعملیات آواربرداری را در این بخش‌ها آغاز کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح تقویتی مختصر در قسمت شمالی ساختمان متروپل افزود: آواربرداری ایمن برای کشف اجساد در حال پایان بوده و احتمالا تا فردا ادامه دارد.

متدین بیان کرد: بعد از پایان عملیات جستجو برای اجساد کارگاه را تحویل می‌گیریم و در کمترین زمان تخریب را انجام می‌دهیم البته این کار با صدور دستور دادستان استان خوزستان انجام خواهد شد.

ساختمان متروپل دوم خرداد ۱۴۰۱ فروریخت و تاکنون پیکرهای ۳۷ نفر از جانباختگان این حادثه از زیر آوار خارج شده است.

این حادثه همچنین ۳۷ مصدوم بر جا گذاشت که ۳۵ نفر از آنها بعد از درمان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

پست بعدی

متحدان آمریکا دستش را در پوست گردو گذاشتند

چ ژوئن 1 , 2022
اعتمادآنلاین| گزارش اندیشکده «رند کورپوریشن» حاکی است پنج متحد اصلی آمریکا در آسیا شامل ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، تایلند و فیلیپین به احتمال بسیار کمی با میزبانی موشک های آمریکایی میان برد مستقر در زمین موافقت می کنند. به گزارش ایرنا، به نقل از تارنمای نیوز ۱۸ (بخش آنلاین شبکه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000