دخانیات، دومین عامل مهم مرگ‌ومیر در مردان و زنان

اعتمادآنلاین|

هر ساله در تاریخ ۳۱ مه "روز جهانی بدون دخانیات" به منظور افزایش آگاهی در مورد آسیب های ناشی از مصرف دخانیات گرامی داشته می شود.

به گزارش ایسنا، مصرف دخانیات سالانه منجر به مرگ بیش از ۸۰ هزار نفر در سراسر جهان می شود.

علاوه بر هزینه های انسانی، مصرف دخانیات باعث تخریب محیط زیست نیز می شود. همچنین مصرف دخانیات یکی از عواملی است که بر تلاش‌ها برای دستیابی به برنامه توسعه پایدار تصویب شده توسط سازمان ملل متحد (UN) تا سال ۲۰۳۰ تأثیر منفی می‌گذارد که هدف آن کاهش یک سوم مرگ و میر ناشی از دخانیات تا آن زمان است.

"حفاظت از محیط زیست"؛ شعار روز جهانی بدون دخانیات در ۲۰۲۲

کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای اولین بار موافقت کردند که روز جهانی بدون دخانیات را در تاریخ ۳۱ مه سال ۱۹۸۷ میلادی گرامی دارند و شعار امسال (۲۰۲۲) این روز جهانی "حفاظت از محیط زیست" است.

بنابر بیانیه اخیر سازمان جهانی بهداشت به مناسبت این روز، تأثیر مضر صنعت دخانیات بر محیط زیست بسیار زیاد و در حال افزایش است که فشار غیرضروری را به منابع کمیاب و اکوسیستم‌های شکننده سیاره ما وارد می‌کند.

اثرات زیست محیطی دخانیات "ویرانگر" است

سازمان جهانی بهداشت هر ساله از دولت ها، سازمان ها و افراد به دلیل تلاش ها و کمک هایشان در مهار مصرف دخانیات تقدیر می کند.

مصرف دخانیات می تواند منجر به ابتلا به سرطان ریه شود که بیشتر به کسانی که سابقه مصرف زیاد سیگار دارند آسیب می رساند. همچنین حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد مبتلا به سرطان ریه نیز سابقه مصرف دخانیات دارند.

به گزارش "ان دی تی وی" دخانیات علت اصلی مرگ و میر مردان و دومین علت اصلی مرگ برای هم مردان و هم زنان است.

پست بعدی

ساخت 1.6 میلیون واحد مسکونی در طرح «جهش تولید مسکن»

س مه 31 , 2022
اعتمادآنلاین| اکبر نیکزاد امروز (10 خرداد) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت بیش از 40 ساله بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن از ابتدای تاسیس خود در فروردین ماه سال 1358 تا به امروز منشا خدمات و برکات بسیاری در کشور بوده است. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000