ظرفیت عظیم اقتصادی و تجاری آفریقا نادیده گرفته شده است

اعتمادآنلاین|

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «راهکارهای توسعه تجارت با قاره آفریقا» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد شامل مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

​به گزارش فارس، در این نشست، صفری با تأکید بر اهمیت قاره آفریقا در توسعه تجارت ایران از نادیده گرفته شدن ظرفیت عظیم این قاره در بخش اقتصادی و تجاری ابراز تاسف کرد و گفت: آنچه لازم است درباره قاره آفریقا جدی گرفته شود، تغییر رویکرد و نگاه به قاره آفریقا، شناخت قاره آفریقا و پذیرش صمیمانه هیأت‌های آفریقایی، جدی بودن در پیگیری توافقات و حمایت از بخش خصوصی در این قاره است.

وی در این رابطه صدور خدمات فنی مهندسی، ساخت سد و نیروگاه و کشت فراسرزمینی و زمینه‌های توسعه مناسبات تجاری کشورمان با کشور‌های آفریقایی را در برهه کنونی بسیار ضروری برشمرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در ادامه ساز و کار صادرات و واردات به صورت تهاتر، معرفی کالا‌های ایرانی در قالب برپایی نمایشگاه و واردات دام از کشور‌های آفریقایی با هماهنگی دیگر وزارتخانه‌ها را از برنامه های مهم در دست پیگیری خواند و افزود: ارتباطات و حمل و نقل هوایی و دریایی به کشور‌های حوزه آفریقا نیازمند توسعه و فراگیری بیشتری است.

وی با بیان این‌که برخی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشور‌های آفریقایی بیش از هشت سال است که برگزار نشده، ابراز امیدواری کرد که کمیسیون های مشترک با کشورهای آفریقایی بزودی برگزار و زمینه ساز تحول در این زمینه شود.

صفری با اشاره به مشکلاتی چون کمبود منابع آبی در داخل کشور و چشم‌انداز بازار جهانی محصولات کشاورزی و غذایی، بر لزوم توجه بیشتر به کشت فراسرزمینی در قاره آفریقا با توجه به برخورداری بخش‌های وسیعی از این قاره از منابع مطلوب آب و زمین تأکید کرد.

لزوم راه‌اندازی خط کشتیرانی و خطوط مستقیم هوایی بین ایران و کشورهای آفریقایی، موانع اجرایی شدن کشت فراسرزمینی، تشکیل ستاد آفریقا از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت و حاضرین در این جلسه در خصوص موضوعات مطرح شده، بحث و راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

پست بعدی

آخرین وضعیت جوی کشور/ باد شدید و گردوخاک در شرق‌

ی مه 29 , 2022
اعتمادآنلاین| ​محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت. به گزاش فارس، وی اظهار کرد: از دوشنبه 9 خرداد تا ‌سه‌شنبه 10 خرداد، ‌وزش باد شدید و گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000