روسیه ۵ دیپلمات کروات را اخراج می کند

اعتمادآنلاین|

وزارت خارجه روسیه گفت که در واکنش به دستور کرواسی برای اخراج کارکنان سفارت روسیه در زاگرب این تصمیم را اتخاذ کرده است.

به گزارش ایرنا، کرواسی در ماه آوریل از اخراج ۲۴ تن از کارکنان سفارت روسیه خبر داد و گفت که آنها باید به علت اقدامات مسکو در اوکراین خاک کرواسی را ترک کنند.

در بیانیه وزارت خارجه کرواسی در این خصوص آمده بود: ۲۴ نفر از کارکنان سفارت روسیه در کرواسی شامل هجده دیپلمات و شش کارمند اداری با دستور رئیس جمهور کرواسی هر چه سریع‌تر باید این کشور را ترک کنند.

بر اساس همین بیانیه، آندری نسترنکو، سفیر روسیه در زاگرب در اعتراض دولت کرواسی به اقدامات نظامیان روس در اوکراین به وزارت خارجه این کشور احضار شد.

پیش از کرواسی کشورهای اروپایی لهستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، دانمارک چندین دیپلمات روسیه را از کشورهایشان اخراج کرده بودند. روسیه هم در مقابل شمار زیادی از دیلپلماتهای کشورهای اروپایی را اخراج کرده است .

پست بعدی

ابراز همدردی مراجع تقلید با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان

ج مه 27 , 2022
اعتمادآنلاین| در پیام حسین نوری همدانی آمده است: حادثه ناگوار آبادان موجب تأسف و تأثر گردید. به گزارش ایرنا، به گزارش روز جمعه مرکز خبر حوزه، پیام حاکی است: مردم آبادان دارای سابقه درخشان در دوران‌های مختلف انقلاب بوده و همیشه دشمن‌شناس و حماسه‌ساز بودند. پیام می‌افزاید: اینجانب ضمن تسلیت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000